موزیسین ایتالیایی موسیقی کلاسیک را با آکاردئون می‌نوازد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

«ریچارد گالیانو» آکاردئونیست مشهور ایتالیایی با فعالیت های هنری اش زندگی جدیدی به موسیقی کلاسیک داده است.

به  او در آثار جدیدش به اجرای موسیقی های مشهور کلاسیک با آکاردئون پرداخته است و بر این اساس ۲۰۱۰ آلبومی از موسیقی باخ با اجرای آکاردئون، و اخیرا نیز آلبوم جدیدی از اجرای موسیقی ویوالدی با آکاردئون را وارد بازار کرده است. او در گفت وگو با یورونیوز می گوید: من همیشه به اجرای موسیقی کلاسیک با آکاردئون می پرداختم، اما در ۲۰ سالگی دریافتم که چنین اجرایی روی سن بسیار سخت و پر استرس است. به همین دلیل پس از اولین اجرایم در بیست سالگی، حضور بر روی سن را ترک کردم. ریچارد گالیانو ادامه می دهد: اجرای موسیقی باخ با آکاردئون آسان است. حتی من فکر می کنم این موسیقی برای آکاردئون نوشته شده است. من قسمت هایی از موسیقی باخ که برای فلوت، اوبوا و کلاوسن نوشته شده بود را با آکاردئون اجرا کردم. ایده دیگر من نیز اجرای قطعه ویوالدی با آکاردئون بود. البته اجرای ویوالدی با ویولون و یا آکاردئون بسیار سخت است،اما من متقاعد شده بودم که این کار شدنی است و می توان موسیقی های باخ و ویوالدی را با آکاردئون اجرا کرد. می خواستم که حس جدیدی به این موسیقی ها بدهم. این قطعات موسیقی کاملا شناخته شده هستند، بنابراین برای اجرای جدیدشان کمی استرس داشتم و احساس راحتی نمی کردم. او در گفت وگو، از دوست و مربی خود آستور پیتزولا، خالق موسیقی ترکیبی تانگو و چهارفصل ویوالدی که دارای ساختاری شبیه به آثار خود اوست نیز یاد می کند. وی در این باره می گوید: آستور پیاتزولا نوازنده معروف آرژانتینی نیز از موسیقی ویوالدی تاثیر پذیرفته بود و ما می توانیم ساختار مشابهی را در قطعه تانگو که توسط او اجرا شده است بیابیم. ما می توانیم همان ساختار و همان ملودی را بیابیم. ویولونیست فرانسوی ژان مارک فیلیپ ورجابدیان درباره چگونگی آغاز فعالیت گروهشان و همکاری با ریچارد گالیانو می گوید: بیش از ۲۵ سال است که او را می شناسم. در گذشته من یک ارکستر مجلسی کلاسیک داشتم و از ریچارد دعوت کرده بودم که برای اجرا به ما ملحق شود. فکر کنم این یکی از اولین تجربه های ریچارد بوده است. از آنجا که من از طرفداران پیاتزولا بودم، تصمیم گرفتیم به معرفی مشترک موسیقی تانگو بپردازیم. بنابراین ریچارد آهنگسازی برای تانگو را آغاز کرد و به این ترتیب ماجراجویی ما در این گروه آغاز شد. همیشه در موسیقی کلاسیک برای آکاردئون جایی وجود دارد. زیرا آکاردئون را می توان تا حدودی جایگزین ارگ کرد و این به ویژه در موسیقی روسی کاملا طبیعی است. البته ما در غرب در این باره دیدگاهی مانند روس ها نداریم. بنابراین فکر می کنم بسیار خوب است که ستارگانی مانند ریچارد، اجرای قطعات باخ یا ویوالدی با آکاردئون را نشان دهند. ریچارد گالیانو می گوید: من اعتقاد دارم که تا زمانی که موسیقی اجرا می کنیم همیشه مانند نوجوانی هستیم که در ابتدای راه قرار دارد. این خوب است زیرا باعث می شود که همواره احساس جوانی کنیم.

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692