رقابت 121 شاعر در جشنواره رضوي

چاپ تاریخ انتشار:

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: در مجموع 121 شاعر، 233 اثر با موضوع امام رضا (ع) را براي ارزيابي به دبيرخانه دومين جشنواره شعر رضوي به زبان عربي (يادمان دعبل خزائي) ارسال كرده اند.
121 شاعر آثار خود را در جشنواره شعر رضوي به زبان عربي به رقابت گذاشتند

'لطف الله سپهر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا با بيان اينكه 12 اثر رسيده مربوط به شاعراني از بغداد و نجف است، اظهار داشت: استان هاي خراسان رضوي، كرمانشاه، لرستان، قم و همدان بيشترين متقاضي شركت در اين جشنواره بوده و آثار ارزشمندي نيز ارايه كرده اند.
وي تصريح كرد كه به دليل اينكه داوران بتوانند قضاوت بهتري روي آثار داشته باشند از شاعران داخل كشور درخواست شده بيش از يك اثر ارسال كنند اما شاعران خارجي هر كدام يك اثر به دبيرخانه فرستاده اند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان ادامه داد: آثار رسيده در دو بخش اشعار كلاسيك (فصيح عربي) و اشعار عربي (محلي) است كه عمدتا با موضوع سيره و زندگي امام رضا (ع)، مناقب و صفات امام رضا (ع)، كرامت ها و فضيلت ها و جلوه هاي فرهنگ رضوي سروده شده است.
سپهر با بيان اينكه كار داوري آثار هفته اول مهرماه به پايان مي رسد، اظهار داشت: در مجموع هشت نفر با راي هيات داوران برگزيده شده و جوايز ارزنده اي چون كمك هزينه سفر به عمره مفرده، عتبات عاليات و مشهد مقدس دريافت مي كنند.
وي افزود: سال گذشته در بخش اشعار عربي (محلي) هيچ يك از آثار شايسته تقدير شناخته نشد كه اين مساله با انتقاد شاعران مواجه شد از اين رو سعي داريم امسال به اين بخش بيشتر بها داده و از آثار فاخر تقدير كنيم.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان تصريح كرد كه مراسم پاياني جشنواره روزهاي 12 و 13 مهرماه برگزار مي شود و در بخش جنبي اين جشنواره در كنار برگزاري نشست هاي شعرخواني، از 15 مقاله پژوهشي ارايه شده به دبيرخانه، سه مقاله برگزيده معرفي مي شود.
سپهر خاطرنشان كرد: سه نفر از برگزيدگان بخش هاي شعر كلاسيك و اشعار محلي به مراسم اختتاميه جشنواره بين المللي امام رضا (ع) اعزام مي شوند.
نهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) همزمان با دهه كرامت (هفتم تا هفدهم مهرماه) در 31 استان كشور و بيش از 54 نقطه از جهان برگزار مي شود.