نقاشیخط های «علی گنجی» به روی دیوار گالری «ساربان» می رود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

گالری ساربان از روز جمعه 27 اردیبهشت ماه به مدت 10 روز میزبان نمایشگاه نقاشیخط از علی گنجی می باشد

به گزارش گالری ساربان این نمایشگاه که شامل 16 اثر از این هنرمند می باشد که با تکنیک ترکیب مواد در ابعاد مختلف از حداقل سایز 120*160 تا حداکثر سایز 160*200 روی بوم خلق شده اند.

علی گنجی متولد سال 1349 ، دارای درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران، موسس انجمن خوشنويسان شهر سلطانيه در استان زنجان وموسس انجمن خوشنويسان شهرستان جويبار در مازندران می باشد.

از فعالیت های هنری این هنرمند می توان به برگزاری بیش از10 نمایشگاه انفرادی طی سال های ۷۵ تا٩۰، شرکت در اولين جشنواره بزرگ خوشنويسی جهان اسلام سال 1375،شرکت در دومين جشنواره بزرگ خوشنويسی جهان اسلام سال1380، شرکت در نمايشگاه های جمعی نمايندگان و سرپرستان شعبه های انجمن خوشنويسان ايران از سال ۱۳۷۶ الی 1380، شرکت در نمايشگاه خوشنويسی اکو که از سوی انجمن خوشنويسان ايران، تاجيکستان، سال ۱۳۸۹ برگزار شد، شرکت در نمايشگاه خوشنويسی جشنواره شمال کشور ،هلال احمر مازندران  سال 1383،شرکت در نمايشگاه های متعددی که از طرف حوزه هنری مازندران در داخل و خارج از کشور برگزار شد، دبیر آموزش و پرورش با بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس، اخذ گواهينامه ممتاز از انجمن خوشنويسان ايران۱۳۷۰، اخذ گواهينامه فوق ممتاز از انجمن خوشنويسان ايران  ۱۳۸۸، اخذ مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران ۱۳۹۱.

مدير اجرايي جشنواره خوشنويسی نيايش سال ۱۳۸۱ در حوزه هنری مازندران،دبير جشنواره خوشنويسی غدير سال ۱۳۸۲ در هلال احمر مازندران با حضور ۱۰ تن از استادان برجسته کشور،دبير جشنواره بزرگ خوشنويسی شمال کشور سال ۱۳۸۳ هلال احمر مازندران.

دبير اجرايي برنامه تجليل از ۴ استاد طراز اول مازندرانی مطرح در کشور در حوزه هنری مازندران در سال ۱۳۸۷

دبير اجرايي برگزاری نمايشگاه ۴ تن از استادان بزرگ خوشنويسی ايران آقايان :

غلامحسين اميرخانی – يدالله کابلی خوانساری – محمد حيدری – مهدی فلاح

حوزه هنری مازندران سال ۱۳۸۹ و ... اشاره کرد.

اولین استاد علی گنجی در مسیر نقاشیخط مرحوم منوچهر نیکو از اندیشمندان و متفکرانی بود که در دوره تحصیلی ایشان در جلساتی زمینه های فکری جدیدی را برای گنجی ایجاد کرد و از آنجاییکه رشته تحصیلی او هنر بوده ،در طول زمان به تجربیاتی در این زمینه دست پیدا کرده است.

علی گنجی در زمینه خوشنویسی از محضراستادان متعددی بهره برده که مهمترین آنها جناب استاد شیرازی و در دوازده سال اخیر جناب استاد مهدی فلاح در دوره های فوق ممتاز و استادی بوده اند و دوره ممتاز را نزد جناب استاد عبدالرضا اتحاد طی کرده است.

علی گنجی معتقد است حروف و کلمات به غير از آنچه که در روابط روزمره از آن استفاده مي کنيم از جنبه ديگری نيز مورد توجه اند ، به طور مثال مي توان با ديدن خطوط افراد پی به روحيات آنها برد که آيا آرامند يا پرتحرک ؟ پيچيده اند يا ساده و بي تکلف؟ به هر ترتيب بنا بر قولی : انديشه مردم در خطوط آنها پيداست.

وقتی انسان تعليم می بيند قواعد خاصی به او آموخته می شود که حاوی اصول ، نظم و اعتدال است.

شخصيت افراد در جذب مفاهيم بسيار موثر است، يعنی هر کسی می تواند نظم و اعتدال خوشنويسی را در وجود خود بپذيرد و دارای شخصيتی جديد شود و يا اينکه مقاومت کند و تغييری در وی ايجاد نشود ، البته اين مورد بيشتر در افراد بزرگسال صادق است ، شايد به علت روزمرگی يا مشکلات و کارهای متعدد افراد نتوانند دارای تمرکز لازم در تغيير شخصيت به سمت تعادل ، موفق باشند ولی مطمئنا با ممارست در تغيير خط خود موفق خواهند بود. 

نقاشیخط های علی گنجی جمعه 27 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می شود و تا 6 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار از 27 اردیبهشت تا 6 خرداد ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،پلاک8 مراجعه کنند یا با تلفن 88504226 تماس حاصل نمایند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692