آغاز داوری جایزه کتاب كودک «اتصالات» با پنجاه کتاب

چاپ تاریخ انتشار:

 

شورای کتاب نوجوانان امارات از پایان مهلت ارسال آثار و آغاز داوری مرحله چهارم از جایزه کتاب کودک «اتصالات» خبر داد. 50 عنوان کتاب کودک و نوجوان به زبان عربی در این دوره از جایزه اتصالات با هم رقابت می‌کنند.-
پس از اعلام فهرست نهایی نامزدهای دریافت این جایزه، برنده امسال این رقابت ادبی در ماه نوامبر (2012) و در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب شارجه اعلام خواهد شد.
مروه العقروبی، مدیر هماهنگی برنامه‌های جایزه اتصالات ضمن اعلام این خبر افزود استقبال نویسندگان و ناشران برای شرکت در این رقابت هر سال بیشتر می‌شود و اوضاع خاص برخی کشورهای عربی نظیر مصر، تونس و سوریه مانع از مشارکت آثار از این کشورها در این رقابت نبوده است، به طوری که سوریه و تونس هر یک 9 درصد از آثار شرکت کننده و مصر به همراه امارات و اردن هر یک 15 درصد از این آثار را به خود اختصاص داده‌اند. سهم فلسطین 7 درصد و عربستان 5 درصد است و بیشترین آثار هم به میزان 25 درصد متعلق به لبنان است.
ارزش مادی جایزه کتاب کودک «اتصالات» امارات یک میلیون درهم امارات است که نیمی از آن برای ناشر و نیم دیگر برای نویسنده و تصویرگر کتاب برتر است. سال گذشته کتاب «پرواز کن هواپیما» نوشته «أماني العشماوي» و تصویرگری «هنادي سلیط» از انتشارات «دار النهضة» مصر توانست جایزه این رقابت را کسب کند.
لینک