مجموعه داستاني از پيمان فيوضات منتشر شد

چاپ تاریخ انتشار:

 

ويژگي اغلب داستان‌هاي فيوضات در اين مجموعه تعليق و ترديدآميز بودن وقايع و شكل گرفتن پايان‌بندي داستان‌ها در فضايي ناخوشايند است. بيشتر داستان‌هاي اين مجموعه در فضايي شهري امروز روايت شده‌اند و به موضوعات اجتماعي و انساني از زاويه ديد خاص نويسنده نظر دارند. قهرمانان داستان‌هاي «نمايشگاه نگاتيو» اغلب به سمت موقعيتي غير از آنچه جست‌و‌جو مي‌كنند، ‌رانده مي‌شوند و اشكالي از سياه‌بيني نويسنده در برخي پايان‌بندي‌ها، فضايي غافلگيركننده را به وجود آورده است. بخشي از يك داستان اين كتاب: «من از خانه بيرون آمدم. چند ساعت بعد - درست همان‌قدر كه ديدارهاي سه‌شنبه طول مي‌كشيد - بيرون آمد. مثل اينكه اتفاق خاصي نيفتاده بود. و سه‌شنبه‌ي بعد و سه‌شنبه‌هاي بعد هم منتظر يكي از نوه‌هايش بود كه او را بياورد. اما از آن به بعد همه امتناع مي‌كردند، بعضي‌ها بهانه‌ي كار مي‌آوردند، بعضي‌ها مي‌گفتند پيرمرد دستشان انداخته و از دست او ناراحت بودند. بعضي‌ها هم مي‌گفتند بدون نوا خانم آن خانه برايشان غيرقابل تحمل است.» «نمايشگاه نگاتيو»، در شمارگان 1100 نسخه از سوي انتشارات كتاب آمه به چاپ رسيد. اين كتاب 128 صفحه و قيمت آن سه هزار تومان است. فيوضات متولد 1360 است و « آچمزشده‌ها» مجموعه داستان ديگري از او است كه بهار امسال(90) از سوي نشر آگه به چاپ رسيد. به گفته وي اين كتاب قبل از «نمايشگاه نگاتيو» نوشته شده است.

لینک