همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ» برگزار می‌شود

چاپ تاریخ انتشار:

همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ»، هفته آینده در مرکز فرهنگی شهر کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز فرهنگی شهر کتاب با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه‌ دانشنامه‌ فارس و به مناسبت یادروز حافظ، همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ» را در روزهای دوشنبه ۱۸ و سه‌شنبه‌ ۱۹ مهر ساعت ۱۵ با حضور اصحاب اندیشه، ادب و هنر برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش این همایش به بررسی تطبیقی چگونگی شناخت حافظ در زمانه خود و فعلی می‌پردازد.

در روز نخست این همایش، رضا داوری ‌اردکانی درباره «تثلیث زبان، هنر و اندیشه در شعر حافظ»، غلامحسین ابراهیمی‌دینانی درباره «حافظ به روایت حافظ»،  سعید حمیدیان درباره «سخنی درباره سمبولیسم حافظ» و دکتر حسن بلخاری در باب «عکس رخ یار» به سخنرانی می‌پردازند.

همچنین در روز دوم همایش نیز با سخنرانی ضیاء موحد درباره «زبان حافظ» آغاز و با سخنرانی فرزان سجودی درباره «نقش رمزگان مکان در پویایی معنایی غزلیات حافظ»، مریم حسینی درباره «مارپیچ عرفانی در سلوک حافظ»، حمیدرضا شایگان‌فر درباره «بررسی ساختاری اولین غزل حافظ» و اعظم حیدری درباره «آشنایی‌زدایی در شعر حافظ» ادامه می‌یابد.

همچنین در راستای برگزاری این همایش، درسگفتارهای هفتگی عطار در این مکان و در روز چهارشنبه ۲۰ مهر با سخنرانی نسرین فقیه‌ملک به موضوع «عشق در غزلیات عطار و حافظ» اختصاص یافته است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه سوم مراجعه کنند

لینک