جنگ غنچه‌ها» صدرنشین گیشه‌های فرانسه شد

چاپ تاریخ انتشار:

سخه دوباره‌سازی شده فیلم کلاسیک فرانسوی «جنگ غنچه‌ها» در اولین هفته نمایش در سینماهای این کشور اروپایی، با یک فروش 4 میلیون دلاری صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این درام جنگی در 540 سالن سینمای سراسر کشور فرانسه به روی پرده رفت و منتقدان سینمایی هم مثل تماشاگران استقبال خوبی از آن کرده‌اند.
فیلم را کریستف بارایته کارگردانی کرده که سال 2004 با فیلم نوجوانانه «گروه کر» وارد دنیای سینما شد و خیلی سریع در ردیف فیلم‌سازان مطرح کشور قرار گرفت.
«جنگ غنچه‌ها» سومین فیلم سینمایی اوست که براساس قصه ندول پرخواننده‌ای به همین نام نوشته لویی پرگاد ساخته شده است.
صنعت سینمای فرانسه در سال 1962 هم فیلمی براساس این قصه تولید کرد، ولی نسخه جدید آن تلخ‌تر و سیاه‌تر از نسخه اصلی است.
این فیلم هم مثل «گروه ‌کر» بچه‌ها را در نقش اصلی دارد و زندگی اهالی یک روستا را در سال 1944 تصویر می‌کند.
فرانسه تحت اشغال نیروهای ارتش هیتلری است و یک حکومت دست‌نشانده بر مردم این کشور حکومت می‌کند. زندگی معمولی اهالی روستا با شروع عملیات رهایی‌بخش علیه نیروهای متجاوز دست خوش تغییرات بزرگ و عمده‌ای می‌شود.
«جنگ غنچه‌ها» با یک هزینه تولید 23 میلیون دلاری یکی از محصولات پرهزینه امسال صنعت سینمای فرانسه به شمار می‌رود اما تهیه کنندگان فیلم به موفقیت بالای مالی آن در جدول گیشه نمایش سینماهای قاره اروپا امید بسیار زیادی دارند.
این فیلم ضدجنگ از هفته آینده اکران عمومی خود در کشورهای بزرگ اروپایی را شروع می‌کند.
به گفته منتقدان سیمایی، باراتیه کارگردان فیلم در کنار دوباره ‌سازی نسخه سال 1962 «جنگ غنچه‌ها»، دست به احیای آن زده است.