«پرنده و ديوار» غلامرضا امامي آماده انتشار شد

چاپ تاریخ انتشار:

 

غلامرضا امامي از به پايان رسيدن مراحل نگارش داستان بلند «پرنده و ديوار» خبر داد. به گفته وي، ‌اين داستان كه براساس موضوع فروریختن ديوار برلين نوشته شده،‌ ماجرايي سمبليک درباره شكستن ديوارهاي دروني و بيروني و پرهيز از غرورهاي كاذب دارد._

 امامي درباره اين داستان كه آن را نمادي از وجود برخي ديوارها ميان انسان‌ها دانست، توضيح داد: موضوع اين داستان بر مي‌گردد به سال‌ها پيش و زماني كه براي جايزه «عبادتي چون تفكر نيست»، به نمايشگاه لاپيزيك آلمان سفر رفته بودم. در آن سال‌ها بين برلین ديوار کشیده شده بود.
 
وي افزود: آن موقع مردماني اين سوي ديوار بودند و فرزنداني آن سوي ديوار داشتند و اين ديوار سبب جدايی‌شان شده بود. اين در حالی است كه هم اكنون آن ديوار از بين رفته است، ولي ديوارهاي ديگري هنوز در جوامع انساني وجود دارد. اين نويسنده همچنين گفت: اين داستان روايتي سمبليک را توصيف مي‌كند و قصد دارد تا به اين نتيجه برسد كه ديوارهاي دروني و بيروني نبايد موجب جدايي انسان‌ها و روح انساني شوند و فقط عشق و درجات متعالي انساني منجر به شكستن اين ديوارها خواهد شد. به گفته امامي، اين داستان بلند هنوز به ناشر سپرده نشده است. «زنده بیدار» نام اثر داستاني ديگر امامي است كه براساس داستان‌هاي عرفاني متون كهن فارسي نوشته شده است و در حال حاضر بازنويسي آن به پايان رسيده است. «سيمرغ، ‌سي‌مرغ» داستان بلند ديگر  آماده انتشار اوست كه  با وجود دارا بودن زبان و مضامين امروزی، با الهام از هفت مرحله عرفان فصل‌بندی شده است.

لینک