برنده جايزه «شپتر» اروپا معرفي شد

چاپ تاریخ انتشار:

 

دانيل آرسان نويسنده رمان «ماه ويژه آوريل در آدانا» نامش را به عنوان نخستين برنده جايزه رمان «شپتر» اروپا به ثبت رساند.-
به نقل از مجله ادبي فرانسه، در قالب اهداي نخستين جايزه سالانه بهترين رمان در قاره اروپا، كتابفروشي زنجيره‌اي «شپتر» (فصل كتاب) جايزه بهترين رمان اروپايي سال 2011 را به اثر فرانسوي «ماه ويژه آوريل در آدانا» نوشته دانيل آرسان اهدا كرد.روز گذشته كتابفروشي فصل ميزبان معرفي برنده امسال از بين 5 نامزد نهايي جايزه بهترين رمان بود. «آكابادورا» اثر ميشلا مورگيا نويسنده ايتاليايي، «چراغ ارسطو» اثر تيري لاژه نويسنده و مترجم فرانسوي، «آزار» اثر الساندرو پيپرنو نويسنده ايتاليايي و «پلاژ ترزين» اثر مورتن براسك نويسنده دانماركي همراه «ماه ويژه آوريل در آدانا» اثر دانيل آرسان نويسنده فرانسوي بر سر كسب نخستين جايزه رمان «شپتر» رقابت داشتند.هيات داوراني از 57 شعبه كتابفروشي «شپتر» در سراسر اروپا و خوانندگان اين آثار، دانيل آرسان را شايسته جايزه امسال دانستند. دانيل آرسان در اثر تازه‌اش روايتي تاريخي از آوريل 1909 در شهر آدانا در جنوب تركيه را به زباني داستاني بيان مي‌كند. چه كسي باور دارد شهر غني آدانا با مزارع پنبه، رودخانه سيهان و ساحل مديترانه‌اش آوردگاه زد و خوردهايي سرنوشت‌ساز بين امپراتوري عثماني و همسايگان اروپايي شود؟ هنر ادبي آرسان بازسازي تاريخ آن شهر و سرنوشت مردمانش پس از گذشت يك قرن در رمان «ماه ويژه آوريل در آدانا» است.

رمان « ماه ويژه آوريل در آدانا» در 370 صفحه به قيمت 20 يورو از سوي نشر فلاماريون فرانسه منتشر شده است.