شب مه لقا ملاح

چاپ تاریخ انتشار:

شب مه لقا ملاح

به منظور بزرگداشت از یک عمر پربار و خدمت  و ایجاد انگیزه به حفظ محیط زیست سرزمین ما ایران در بیش از هشت دهه از زندگی خانم ملاح شبی به افتخار او با همکاری مجله بخارا و چند موسسه و مجله صنوبر در ساعت پنج بعداز ظهر چهارشنبه بیست و دوم شهریور در کانون زبان فارسی برگزار میشود. در این مراسم نوش افرین انصاری، دکتر شیوا دولتآبادی، رخشان بنیاعتماد، اسماعیل کهرم و مجتبی میرطهماسب سخنرانی خواهند کرد و همچنین فیلم مستند "همه درختان من" به کارگردانی رخشان بنیاعتماد به نمایش درمیآید.

مهلقا ملاح فعال محيط زيست، در سال ١٢٩٦ متولد شد. وی فرزند خديجه افضل وزيری و نوه بیبیخانم استرآبادي است، و پس از تحصيل در فلسفه علوم تربیتی  و جامعهشناسي از دانشگاه تهران مدرك فوقليسانس جامعهشناسي گرفت و برای تحصيل به پاريس رفت و از دانشگاه سورين مدرك دكتراي جامعهشناسي گرفت و به ايران بازگشت. پس از مدتیدر كتابخانه دانشگاه تهران مشغول كار شد و در سال ١٣٤٧ به رياست كتابخانه مؤسسه  تحقيقات روانشناسي برگزيده شد .  خانم ملاح پس از بازنشستگی وقت خود را در راه مبارزه با آلودگی محيط زيست گذاشت و در سال ١٣٧٢ با همراهي همسرش و چندين استاد دانشگاهِ علاقمند به محيط زيست سازمان غيردولتی زيست محيطی بنام ( جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست) را بنيان گذاشت و از وی به عنوان مادر محيط زيست ياد ميشود و اکنون در سن ١٠٠ سالگی ساكن تهران هستند.

خیابان ولی عصر .سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب . پلاک 12 کانون زبان فارسی(بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار)