شب مه لقا ملاح

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب مه لقا ملاح

به منظور بزرگداشت از یک عمر پربار و خدمت  و ایجاد انگیزه به حفظ محیط زیست سرزمین ما ایران در بیش از هشت دهه از زندگی خانم ملاح شبی به افتخار او با همکاری مجله بخارا و چند موسسه و مجله صنوبر در ساعت پنج بعداز ظهر چهارشنبه بیست و دوم شهریور در کانون زبان فارسی برگزار میشود. در این مراسم نوش افرین انصاری، دکتر شیوا دولتآبادی، رخشان بنیاعتماد، اسماعیل کهرم و مجتبی میرطهماسب سخنرانی خواهند کرد و همچنین فیلم مستند "همه درختان من" به کارگردانی رخشان بنیاعتماد به نمایش درمیآید.

مهلقا ملاح فعال محيط زيست، در سال ١٢٩٦ متولد شد. وی فرزند خديجه افضل وزيری و نوه بیبیخانم استرآبادي است، و پس از تحصيل در فلسفه علوم تربیتی  و جامعهشناسي از دانشگاه تهران مدرك فوقليسانس جامعهشناسي گرفت و برای تحصيل به پاريس رفت و از دانشگاه سورين مدرك دكتراي جامعهشناسي گرفت و به ايران بازگشت. پس از مدتیدر كتابخانه دانشگاه تهران مشغول كار شد و در سال ١٣٤٧ به رياست كتابخانه مؤسسه  تحقيقات روانشناسي برگزيده شد .  خانم ملاح پس از بازنشستگی وقت خود را در راه مبارزه با آلودگی محيط زيست گذاشت و در سال ١٣٧٢ با همراهي همسرش و چندين استاد دانشگاهِ علاقمند به محيط زيست سازمان غيردولتی زيست محيطی بنام ( جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست) را بنيان گذاشت و از وی به عنوان مادر محيط زيست ياد ميشود و اکنون در سن ١٠٠ سالگی ساكن تهران هستند.

خیابان ولی عصر .سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب . پلاک 12 کانون زبان فارسی(بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار)

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692