«نشر داستان» رمان(هشت شهر عشق) نوشته ی: کتایون شیدایی را منتشر کرد.

چاپ تاریخ انتشار:

«نشر داستان» رمان(هشت شهر عشق) نوشته ی: کتایون شیداییرا منتشر کرد.

کتایون شیدایی»نویسنده ی صحنه ای (کرمانشاه) رمان «هشت شهر عشق» را در425 صفحه در نشر داستان منتشر نمود.
این اثر که نخستین تجربه ی ایشان در حوزه ی رمان بزرگ سال است، تلاش می کند تا میان اندیشه های نو و کهن، حماسه و عرفان،خواب و رؤیا و واقعیت پیوند برقرارکند و تجربه ای نو دراین خصوص به مخاطب ارائه دهد.

زبان نوشتاری این اثر، روان، جذاب و خواندنی و از سلامت زبانی برخوردار است.
نویسنده در رمان (هشت شهر عشق)، میان دنیا و حوادث و شخصیت های موجود در
داستان امروز با قصه های شاهنامه ی فردوسی (از کیومرث تا کیخسرو)به زیبایی پیوند و ارتباط معنایی برقرار کرده است.
در این اثر،به نمادها و مفاهیم عرفانی در شاهنامه از زبان شخصیت های امروزی اشاره شده و دانش و اطلاعات مخاطب نسبت به این مفاهیم افزایش یافته است و می توان از ویژگی های برجسته ی آن به حساب آورد.
شاهنامه ی فردوسی، شاهکار حکیم توس، به عنوان سرمایه ای ملی و فاخر ونفیس، موجب سربلندی و فخر ادبیات کلاسیک ایران است و نویسندگان زیادی ازداستان ها و مفاهیم این گنجینه ی ملی، برای نگارش داستان های حماسی و
پیوند آن با برخی جریان های اجتماعی و ادبی مورد دست مایه قرار گرفته است و ده ها کتاب از داستان های آن در قالب های بازنویسی و بازآفرینی برای
مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگ سال، نوشته و منتشر شده است.
نویسنده ی رمان هشت شهر عشق،  دارای تحصیلات عالیه است و بر ادبیات کلاسیک خصوصاَ شاهنامه و مثنوی مولوی مسلط است و سال هاست که در این عرصه فعالیت مداوم پژوهشی و آموزشی دارد.
شیدایی علاوه بر نوشتان داستان های کوتاه و بلند، در نگارش و انتشارمقالات پژوهشی و تخصصی حوزه ی ادبیات کلاسیک نیز فعالیت دارد.
پیش تر از این نویسنده، کتاب پژوهشی و تحلیلی «کمند نگاه»که شرح 20 غزل از «بیدل دهلوی» از منظر و نگاه «معنی و مفهوم» و «سبک و شیوه بیان» است
،  در 264 صفحه در سال 79 منتشر شده بود.
کتایون شیدایی متولد 1340 در شهرستان صحنه(استان کرمانشاه) و از اساتید دانشگاهی و مراکز آموزش عالی این شهرستان است.
***
گفتنی است که مدیریت اجرایی نشر داستان ، بر عهده ی شاعر، نویسنده ومترجم پرکار صحنه ای (فریاد شیری ) است که از وی تا کنون بیش از 40 عنوان کتاب در قالب های (شعر، داستان و ترجمه) برای مخاطبان بزرگ سال و کودک ونوجوان منتشر شده و چندین عنوان دیگر زیر چاپ دارد.
تنظیم:م.حاتمی