• خانه
  • جوایز ادبی
  • آغاز فعالیت رسمی واوخوان؛ وب‌سایت و اپليكيشن كتاب­هاي صوتي

آغاز فعالیت رسمی واوخوان؛ وب‌سایت و اپليكيشن كتاب­هاي صوتي

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

آغاز فعالیت رسمی واوخوان؛ وب‌سایت و اپليكيشن كتاب­هاي صوتي

آغاز فعالیت رسمی واوخوان؛ وبسایت و اپليكيشن كتاب­هاي صوتي

اهالي سينما و تلويزيون  مردم را به شنيدن كتاب‌هاي گويا دعوت كردند

اپليكيشن واوخوان شامل صدها كتاب صوتي كه با مشاركت ناشران، نويسندگان، مترجمان و گويندگان نام آشناي كشور توليد شده، در دسترس عموم قرار گرفت. اپليكيشن واوخوان محل عرضه‌­ي كتاب‌هاي گويايي است كه در بستر مشاركتي کمپین «واوبوك» توليد شده است. در واوبوك استوديوها، ناشرها، نويسنده‌ها و گوينده‌ها با هم مرتبط مي‌شوند تا كتاب‌ها را به‌صورت صوتي و منتشر كنند. تا كنون بيش از پنج هزار نفر در اين بستر مشاركتي ثبت نام كرده‌اند و بيش از دويست كتاب صوتي توليد شده است

اسفندماه سال نود‌ و چهار رسانه­ها از آغاز به كار كمپيني خبر دادند كه با همّت جمعي از اهالي فرهنگ كشور، اعم از نويسنده‌ها و گوينده‌ها، ناشران  و سینماگران سرشناس کشور، و با هدف توليد مشاركتي كتاب­هاي صوتي پا گرفت. اين كمپين كه با شعار "واو حرف ربط است" و با ثبت دامنه­ي  vavbook.com به‌عنوان بستر مشاركتي توليد كتاب­هاي گويا  كار خود را از ابتداي سال ٩٥ آغاز كرد، موفق شد ظرف مدت يك سال صدها عنوان كتاب صوتي توليد كند و اكنون در وب‌سایت و اپليكيشني با نام واوخوان این کتاب­ها را در دسترس همگان قرار دهد.

تمامي كتاب­‌هاي توليد شده در بستر مشاركتي واوبوك و عرضه شده در اپليكيشن واوخوان، بدون دريافت دستمزد از سوي اهالي توليدكننده و با مشاركت و همت شبانه­‌روزي تيم واوبوك توليد شده و همه‌ی كساني كه در توليد مشاركت داشته‌اند، اعم از ناشران، گوینده‌ها، نويسندگان، استودیوها و غيره، اكنون در ازاي فروش هر نسخه از كتاب گوياي توليد شده، سهم خود را از اين مشاركت دريافت خواهند كرد.

از ويژگي­‌هاي اپليكيشن واوخوان كه زير نظر موسسه­‌ي فرهنگ و هنر رها فيلم -كه سابقه‌اي طولاني در زمينه‌ي دوبله و صدابرداري و  انتشار محصولات چندرسانه‌اي و كتاب صوتي دارد- ارایه شده است، به اين نكته می‌توان اشاره كرد كه كاربران با هر سليقه و در هر گروه سني­اي مي­‌توانند كتاب صوتي مورد پسند خود را در دسته­‌بندي­هاي مختلف بيابند و ضمن گوش کردن به کتاب و حمایت از این حرکت فرهنگی، از امكان ارسال كتاب گويا به عنوان هديه­‌اي به ديگران هم استفاده كنند. در اين اپليكيشن، ضمن اين كه در حال حاضر صدها عنوان كتاب گويا براي شنيدن وجود دارد، هر روز يك کتاب گوياي تازه نيز به ليست كتاب‌­هاي موجود اضافه می­‌شود و با این روند، طي سال­‌هاي آينده به مرجعي كامل براي كتاب‌هاي گویا تبديل خواهد شد.

ناشرانی نظير: روزنه، ثالث، چشمه، افکار، بوتیمار، نگاه، پریان، شورآفرین، قطره، روشنگران و مطالعات زنان و مروارید از ناشراني هستند كه كتاب‌­هايشان را براي صوتي شدن در اختيار این بستر مشاركتي قرار داده­‌اند و در حال حاضر برای فروش روی اپلیکیشن واوخوان عرضه شده است. نويسنده‌ها و مترجماني نظير:  ع.پاشايي، احمد پوری، رضا رضایی، کاظم فرهادی، دلارا قهرمان، فرزاد فربد، سیناکمال‌آبادی، قاسم کشکولی، شیوا ارسطویی، احسان نوروزی، ابراهیم رها، پدرام ابراهیمی، یاسمن شکرگزار، میثم کیانی، مهسا ملک‌مرزبان، لادن نیکنام، پوریا عالمی، رهنما، هوشنگ چالنگی، مسعود احمدی، هرمز علیپور و جواد مجابی،  از جمله افرادي هستند كه كتاب­‌هايشان را در حال حاضر یا به زودی با صداي گوينده‌های مختلف يا خود مؤلفان در اپليكشن واوخوان می‌توان جست‌وجو كرد و به آن­ها گوش داد. همچنين  گويندگاني نظير نصرالله مدقالچی، بهروز رضوی، ژرژ پطروسی، زهره شکوفنده، منوچهر زنده‌­دل، اردشیر منظم، کتایون اعظمی، مهرداداسکویی، ایوب آقاخانی، صدرالدین شجره، منوچهر صمصامی، ماندانا کریمی، نگار عابدی، محمد ژیان، بهاره افشاری، حمید محمدی، عرفان ابراهیمی، سبحان اکرامی، علیرضا ثانی‌فر، مریم رحیمی، فرید حامد، حسین سامی، صادق وفایی و  غیره از دیگر کسانی هستند که با احساس مسئوليت و همدلانه در اين حركت فرهنگي مشاركت  كرده‌­اند و به امر صوتي شدن كتاب­‌ها و ايجاد توازن ميان نشر چاپي و نشر صوتي یاری رسانده­‌اند. 

واوبوک همچنين در رونمايي از فروشگاه كتاب‌هاي صوتي خود، ويدئويي را منتشر كرده است كه در آن افرادي نظير بهروز رضوی، فرخ نعمتی، پرویز پورحسینی، کیومرث پوراحمد، بهزاد فراهانی و رضابابک مردم  را به شنيدن كتاب‌هاي صوتي دعوت كرده‌اند؛ تا ضمن حمايت از كساني كه در اين مشاركت فرهنگي سهيم هستند، به پاگيري فرهنگ مطالعه شنيداري كمك كرده باشند.

كتاب صوتي پديده­‌اي است كه به تجربه در كشورهاي ديگر نشان داده مي­‌تواند به خوبی خلا مطالعه را در جامعه‌­های مدرن و صنعتي جبران كند. در اغلب كشورهاي پيشرفته كتاب­‌های گویا به شيوه مشاركتي توليد مي­‌شود و پاگرفتن اين فرهنگ شنيداري و جدي شدن اين شاخه از صنعت نشر، بي­‌گمان به پویایی بازار فرهنگ و استقبالِ خوب كاربران و خريداران محصولات فرهنگی نیاز دارد تا به بار نشيندوب‌سایت واوخوان به نشانیvavkhan.com و همچنین اپلیکیشن‌های واوخوان اکنون در استورهای رایج اینترنتی نظیر گوگل پلی و کافه بازار برای دارندگان موبایل­‌ها و تبلت­‌های اندروید و اپل استور برای دارندگان گوشی و تبلت­های آیفون در دسترس عموم قرار دارد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692