• خانه
  • جوایز ادبی
  • ماهنامه‌ی فرهنگی ادبی سخن به تازگی در خوزستان آغاز به کار کرده است.

ماهنامه‌ی فرهنگی ادبی سخن به تازگی در خوزستان آغاز به کار کرده است.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ماهنامه‌ی فرهنگی ادبی سخن به تازگی در خوزستان آغاز به کار کرده است.

ماهنامه‌ی فرهنگی ادبی سخن به تازگی در خوزستان آغاز به کار کرده است. این نشریه‌ی فرهنگی ادبی بخش‌های مختلفی دارد و دست اندرکاران‌اش سعی بر آن دارند که در هر شماره، ویژه‌نامه‌یی برای یکی از شاعران معاصر داشته باشند. در چهارمین شماره‌ی این مجله به تاریخ بهمن ماه 95 ویژه‌نامه‌ی آفاق شوهانی منتشر شده است. در این ویژه‌نامه مطالبی از این نویسندگان را می‌توان مطالعه کرد:
یاسین نمکچیان/ نعمت مرادی/ محمدرضا شهبازی/ فیض شریفی/ علیرضا شکرریز/ علی جهانگیری/ سریا داوودی حموله/ ثریا کهریزی/ افسانه‌ی نجومی/ ابوالفضل پاشا
به علاوه مصاحبه‌ی فخرالدین سعیدی با آفاق شوهانی در خصوص شعر امروز آخرین بخش این ویژه‌نامه است.
سطرهایی از مقاله‌ی نعمت مرادی:
حضور ذهن و درونگرایی در شعر خانم شوهانی امری تصادفی نیست، بلکه تلاشی بوده است که از سوی شاعر پیریزی شده است. او کوشیده است تا روایتهای نامنسجم ذهنی را بر شاعران همه عصر خود آشکار سازد. او به وسیله شکستن نحو در حوزه کلمات، جانشینی و همنشینی، در ساختار کلی شعر سعی بر این دارد تا مخاطب را به فکر وا دارد و شعر را به صورت لایهلایه ارائه دهد

و سطرهایی از مقاله‌ی افسانه‌ی نجومی:
شوهانی با تکیه بر مؤلفه‌های حسی، زبانی ، وجه اندیشگی شعرها را سامان می‌دهد. و در این میان خواستار بیشترین برداشت خواننده از ارتباط معنایی نشانه‌های منتشر شده در گزاره‌هایی است، که در پربسآمدترین معانی کاربردی‌شان، می‌توانند برش‌ها و پرش‌های‌ سیال متنی را به اجراهای زبانی پیوند بزنند. مفاهیمی که با نقب زدن به عناصر متنی، ارجاعات متناقضی را در متن منتشر می‌کنند. فضاهای پر دامنه و کم دامنه‌ی بیشماری که با مرئی‌نمایی‌ عناصر تاریخی- اجتماعی و با میل به برجسته‌نمایی بینامتنیتی سیال، لایه‌های روایی مکرری را در جریان‌ها و حوادث مختلف شعر پراکنده‌اند.

ویژه‌نامه‌یی برای هوشنگ گلشیری، کارنامه‌ی داریوش شایگان، کارنامه‌ی ایرج رحمان‌پور، کارنامه‌ی عباس کیارستمی و شعرهایی از شاعران امروز ار دیگر بخش‌های این شماره‌ی ماهنامه‌ی فرهنگی ادبی سخن است. مخاطبان می‌توانند این ماهنامه را از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنند.

دیدگاه‌ها   

#1 مجتی 1396-10-23 03:34
دست مریزاد!
لطفن به جریان ها و زحمت های شاعرانی چون سیروسرادمنش و شعر میتراییک که تاثیراتش را حالا در شعر کشور و سایر جریانات هنری شاهد هستیم بپردازید!
سپاس از زحمات شما!

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692