معرفی نامزدهای جایزه‌ی کتاب سال شعر

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

معرفی نامزدهای جایزه‌ی کتاب سال شعر

نامزدهای جایزه‌ی کتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران»، معرفی شدند.دبیرخانه‌ی یازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران»، نامزدهای بخش کتاب سال این جایزه را به‌ترتیب حروف الفباء، به این شرح اعلام کرد: احمدرضا احمدی (با کتاب‌های «روبان قرمز» و «زنی در کنار ویترین‌ها» / نشر چشمه)، روزبه سوهانی («از نامت چند حرف کبود به دهانمان پس دادند» / مروارید)، محمدصابر شریفی («جزا» / فصل پنجم)، علیرضا طالبی‌پور («زندگی خانه‌ای اجاره‌ایست» / بوتیمار)، عطیه عطارزاده («اسب را در نیمه‌ی دیگرت برمان» / چشمه)، آیدا عمیدی («لشگر شکست‌خورده‌ی کلمات» / مروارید)، فرزانه قوامی («کاترینا توفان مورد علاقه‌ی من است» / چشمه)، عبدالصابر کاکایی («جزیرة 63 متری» / نیماژ) و جواد مجابی («در این اتاق‌ها» / چشمه).

توضیح: در این رقابت، طبق آیین‌نامه‌ی جایزه، کتاب‌های «اقیانوس آرام» (علیرضا بهرامی / مروارید) و «عشق و جنگ» (افشین شاهرودی / بامداد نو) با وجود انتشار در سال 1394، به‌دلیل حضور شاعران آن‌ها در کسوت داوری و دبیری جایزه، از چرخه‌ی داوری کنار گذاشته شدند.

جایزه‌ی شعر خبرنگاران هرساله در روزهای پایانی سال، برگزیدگان خود را در سه سطح: «کتاب سال»، «ویژه‌» (شاعران بدون کتاب) و «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری»، اعطاء می‌کند.

بنا بر اعلام دبیرخانه‌ی جایزه، نامزدهای بخش ویژه (مختص شاعران فارسی‌زبان سراسر دنیا که تاکنون در ایران کتاب مجموعه شعر منتشر نکرده‌اند اما به‌اندازه‌ی یک مجموعه، شعر دارند)، متعاقبا در روزهای آتی معرفی خواهند شد.

25 بهمن سال 95

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692