شب آگاتا کریستی برگزار می شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

سه شنبه این هفته، ۲۶ بهمن ماه، مجله بخارا شب آگاتا کریستی را با همکاری انتشارات گاندی و مجله کاروان که شماره زمستانی خود را ویژه این نویسنده قرار داده برگزار می‎کند.

آثار آگاتا کریستی که به او لقب «ملکه جنایت» داده‎اند، به بیش از ۴۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و فقط فروش انجیل و آثار شکسپیر از آثار او پیشی گرفته‎اند. صدها فیلم سینمایی و تلویزیونی از آثار کریستی ساخته شده است و یگانه نمایشنامه‎نویس زن است که سه نمایشنامه از او هر شب در سالن‎های تئاتر لندن به روی صحنه می‎رود. و نمایشنامه «تله موش» او حکم موزه را در لندن پیدا کرده است که علاقمندان به ادبیات نمایشی را به خود می‎خواند.

در این شب گلبرگ برزین بخش‎هایی از زندگی‎نامه این نویسنده شهیر را می‎خواند، نیما حضرتی، مترجم آثاری از آگاتا کریستی، دریافت خود را از آثار او بیان می‎کند و جواد ماه‎زاده درباره قصه‎نویسی سخن خواهد گفت. قرائت متن مصاحبه محمدعلی سپانلو با آگاتا کریستی در ۱۳۴۵ و نیز شرح سفرهایش به ایران از دیگر بخش‎های شب آگاتا کریستی است. در این مراسم دو فیلم نیز به نمایش درخواهد آمد. نمایش فیلم:«راز آگاتا کریستی به روایت دیوید سوشه» و بخشی از فیلم «قتل راجر اکروید».

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ساعت ۵ عصر

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692