شب علیقلی ضیایی برگزار می شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب علیقلی ضیایی

شب علیقلی ضیایی

برنامه سه شنبه (چهاردهم دی ماه) شبهای بخارا اختصاص یافته به بزرگداشت علیقلی ضیایی معمار و عکاس که این شب با حضور: دکتر داریوش شایگان. ایدین اغداشلو . مسعود کیمیایی.محمود دولت ابادی. فخرالدین فخرالدینی. ایرج کلانتری.امیر هوشنگ اردلان.مهرداد اسکویی. افشین شاهرودی.مهرداد دفتری.فرامرز پارسی. رضا قوی فکر.حمید کرامتی. ژیلا نوروزی.مهدی خدیری و علی دهباشی. وپیام یاسمن ضیایی .همچنین نمایشگاهی از اثار عکاسی ضیایی برقرار شده است.
علی قلی ضیایی ، متولد ۱۳۳۷، از نوجوانی عکاسی را شروع کرد، در سال ۱۳۵۶ وارد مدرسه ی عالی ساختمان شد و در سال ۱۳۵۸ برای تحصیل در رشته معماری و شهرسازی وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در کنار حرفه معماری و شهرسازی به عکاسی در زمینه های مختلف پرداخت.
علی قلی ضیایی در کنار حرفه ی معمار – شهرسازی خویش همیشه و همیشه به کار عکاسی عشق می ورزید و گنجینه ی پرباری از خود به یادگار گذاشته است که باید بیشتر و بیشتر آن را شناخت و از آن بهره برد. از مجموعه عکس های او پرتره های هنرمندان معاصر ایران است .و نیز عکس های ارزشمندی از خرمشهر که حاصل شش ماه حضور او در این شهر ، بعد از فتح خرمشهر است . این عکس ها که تصویر خانه های آسیب دیده از جنگ را نیز شامل می شود ، به تمامی درد و رنج و ویرانی حاصل از جنگ تحمیلی را بیان می کند . از این مجموعه ، عکس نخل های سرسوخته بسیار دیده شد و مورد توجه قرار گرفت. در کنا راین مجموعه ، عکس های او از معماری بومی شهرهای ایران و بناهای تاریخی ایران مانند تخت جمشید آثاری بسیار چشمگیر هستند و نمونه ی درخشان آن را می توان در روی جلد نوار نوا اثر استاد شجریان سراغ کرد. علی ضیایی به عکاسی در بعد جامعه شناسی آن نیز بسیار توجه داشت و رنج ، محرومیت و تنهایی غمزده ی بشر را در تصاویراو از کودکان روستایی شاهد هستیم. او که از دوستداران طبیعت و کوهنوردی بود به قله ی کلیمانجارو و آرارات صعود کرد و تصاویر زیبایی را به ثبت رساند.
علی ضیایی در سن ۵۸ سالگی در پی تحمل یک بیماری سخت چشم از جهان فروبست و گنجینه ای گرانبها از عکس هایش را به جا گذاشت . یادش گرامی. شب علیقلی ضیایی در ساعت پنج عصر سه شنبه(چهاردهم دی) در محل کانون‌ زبان فارسی در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار واقع در خیابان ولی عصر . سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب. پلاک دوازده برگزار می گردد

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692