مردی كه می‌گويند «جي. كي. رولينگ» تازه‌ است!

چاپ تاریخ انتشار:

 

پس از انتشار آخرين جلد از مجموعه‌ي جنجالي «هري پاتر» ناشران و فعالان صنعت سينما به دنبال نويسنده‌اي بودند كه جاي «رولينگ» را پر كند و با خلق اثر فانتزي تازه‌اي نوجوانان مشتاق به مطالعه را جذب خود كند. به نظر مي‌رسد اين تلاش‌ها نتيجه داده باشد و «داميان ديبن» به عنوان نجات‌دهنده‌ي بعدي دنياي كتاب‌هاي فانتزي وارد ميدان شود.

ايبنا نوجوان: بعد از موفقيت تجاري «هري پاتر» و استقبال نوجوانان از كتاب‌ها و فيلم‌هاي اين مجموعه، ناشران و سينماگران به دنبال پيدا كردن نويسنده‌اي بودند كه با نوشتن از جادو يا ديگر موضوعات مورد علاقه‌ي نوجوانان، آنان را جذب كند.

اين روزها يكي از ناشران پايان اين جست‌وجو را اعلام و نويسنده‌اي تازه‌كار با نام «دامين ديبن» را به علاقه‌مندان كتاب‌هاي فانتزي نوجوانانه معرفي كرد. نخستين جلد از مجموعه‌ي حماسي «سفر در زمان» با نام «نگهبانان تاريخ» در اوايل مهرماه (اواخر اكتبر) روانه‌ي بازار كتاب مي‌شود و با اين‌كه در دسته‌ي داستان‌هاي فانتزي جاي مي‌گيرد و خط داستاني بسيار هيجان‌انگيزي دارد، در آن از جادو و جادوگري خبري نيست.

«ديبن» درباره‌ي انگيزه‌اش از نوشتن اين رمان گفته است: «من دلم مي‌خواهد بچه‌ها را سرگرم كنم اما هدف ديگري هم دارم. من عاشق تاريخ و موزه‌ها هستم و دلم مي‌خواهد اين اشتياقم را با آموزش تاريخ در قالب داستان به نوجوانان آموزش دهم

«دامين ديبن» 42 ساله، تا پيش از اين به عنوان فيلم‌نامه‌نويس و گاهي بازيگر سينما مشغول به كار بود اما با نوشتن اين كتاب وارد مرحله‌ي تازه‌اي از زندگي حرفه‌اي‌اش شد و كتابي دارد كه حق نشر و توزيع آن در 30 كشور دنيا به فروش رسيده و قراردادي نيز براي ساخت فيلم از روي كتابش امضا كرده است.

لينك