"فصلنامه هایا" برای ادبیات کلهری فراخوان داد

چاپ تاریخ انتشار:

به گزارش مرتضی حاتمی خبرنگار خبرگزاری هنر «آرتنا»، «هایا» فصلنامه فرهنگی کردی - فارسی با رویکرد آموزشی - تحلیلی است که اولین شماره ی آن در زمستان 1390 منتشر شده و تاکنون 10 شماره از آن چاپ شده است. دفتر این فصلنامه، در شهر مریوان استان کردستان قرار دارد و در هر شماره به فایلی ویژه می پردازد که موضوع آن در شماره قبل، اعلام می شود.

بنا بر این گزارش این فصلنامه­ در نظر دارد فایل ویژه­ ی شماره­ ی پاییز 94 خود را به آثار مکتوب و ادبیات کلهری (شامل کلهری، لکی و فیلی) اختصاص دهد. از اصحاب قلم، شاعران و نویسندگان دعوت می­شود، آثار خود را به زبان کوردی یا فارسی در هر یک از حوزه­ های: زبان، ادبیات، تاریخ، فرهنگ، جامعه و... تا تاریخ دهم شهریور ماه 1394 به نشانی الکترونیکی ارسال نمایند.
گفتنی است که «محمدرضا کلهر» شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، عضو مهمان شورای سردبیری در تدوین و کارشناسی این ویژه نامه نقش خواهد داشت.
صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله؛ « آزاد محمدی » و سردبیری بر عهده ی « انور روشن» است. شورای سردبیری فصلنامه ی «هایا» را «ابراهیم محمدحسینی، عدنان حسینی، رؤف جهانی، دکتر حامد کهنه پوشی، دکتر امید ورزنده، دکتر محمدصدیق زاهدی» تشکیل می دهد.