شب نویسندگان معاصر آلمانی زبان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجله بخارا با همکاری انتشارات گاندی ساعت ۵ عصر یکشنبه هفدهم اردیبهشت، و با همراهی بخش فرهنگی سفارت‎های سوئیس، اتریش و آلمان میزبان شب نویسندگان معاصر آلمانی زبان است.
در این شب زابرینا یانش، ماریانه یونگمایر و رتو سورگ داستان‎هایشان را می‎خوانند و استادان :سعید فیروزآبادی، محمود حسینی زاد و علی اصغر حداد این داستان‎ها را به فارسی ترجمه می‎کنند.
گفتنی است که پیش از این مجله بخارا یک بار در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ و بار دیگر در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ شب‎هایی را به نویسندگان آلمانی زبان معاصر اختصاص داده بود که با استقبال دوستداران داستان‎های معاصر و دانشجویان زبان آلمانی رو به رو شد.
زمان: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ساعت ۵ عصر
مکان: خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی

جشن امضا مجموعه ی " شاید تو ، شاید عشق " اثر سهیلا مولاوردی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جشن امضا مجموعه ی " شاید تو ، شاید عشق اثر سهیلا مولاوردی 
نمایشگاه کتاب تهران ، سالن ناشران عمومی ، سالن ۲ ، راهروی ۳ غرفه ی انتشارات آه و ماه و روشا 
جمعه 15 اردیبهشت ساعت یک بعدازظهر

کتاب خطاهای نویسندگی و تجربیات نویسندگی در نمایشگاه کتاب

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مهدی رضایی نویسنده، محقق و مدرس داستان نویسی، از عرضه کتاب جدیدش در زمینه تحقیق نویسندگی در نمایشگاه کتاب خبر داد.
او دراین باره به خبرنگار ما گفت: پس از 5 سال تلاش توانستم این تحقیق را به سرانجام برسانم. این تحقیق شامل دو بخش کلی است. که بخش اول آن اختصاص دارد به هفتاد یادداشت درباره خطاهای نویسندگی و بخش دوم اختصاص دارد به تجربیات نویسندگی که شامل 15 مصاحبه با نویسندگان مطرح ایرانی همچون جمال میرصادقی، جواد مجابی، محمد محمدعلی، شهرنوش پارسی پور، احمد بیگدلی، علی عطاران، میترا الیاتی، احمد آرام، محمدرضا گودرزی، ژیلا تقی زاده، الهه منافی، احمد اکبرپور، حمید عبدالهیان، کامران محمدی و علیرضا محمودی ایرانمهر است.
رضایی در خاتمه گفت: این تحقیق از سوی انتشارات آرادمان با مدیریت علیرضا بهرامی منتشر و در غرفه این انتشارات به آدرس(A2 راهرو 1 غرفه 44) در دسترس علاقمندان است.

دکتر زهرا فتحی مدیر انتشارات آستان جانان : در ترویج فرهنگ مطالعه بکوشیم.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دکتر (زهرا فتحی) مدرس دانشگاه و مدیر انتشارات آستان جانان در یگ گفت و گو با خبرگزاری آرتنا گفت: ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی را از همین ابتدای سال با شعار(کتاب بخوانیم) آغاز و به کودکان و نوجوانان نیز توصیه کنیم. وی با اشاره به فضیلت کتابخوانی و ارزشمندی این فرهنگ، ادامه داد:

شب فرهنگ اعلام و اصطلاحات

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به مناسبت انتشار کتاب " فرهنگ اعلام و اصطلاحات دانش گستر " (معادل فارسی اعلام و اصطلاحات انگلیسی) مراسمی در ساعت پنج بعد از ظهر روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در کانون زبان فارسی از سوی نشر فرزان روز و موسسه دانشنامه گستر برگزار می شود. " فرهنگ اعلام ......" زیر نظر : کامران فانی و محمدعلی سادات تنظیم و تدوین شده است این فرهنگ از هجده جلد دانشنامه (پانزده هزار صفحه و 120000 هزار مدخل ) استخراج است.

در مراسم رونمایی از کتاب " فرهنگ و اصطلاحات " آقایان: نصرالله پور جوادی ،کامران فانی ، بهاءالدین خرمشاهی ، محمد علی سادات و تورج اتحادیه سخنرانی خواهند کرد.

  این مراسم در ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه یازدهم اردیبهشت در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار(خیابان ولی عصر . سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب پلاک 12برگزار می شود

مؤلف و مدیر نشر آستان جانان: جای خالی کتاب در سبد کالای خانواده‌ها

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

بیش از 2 سال از تولد این انتشاراتی می‌گذرد، انتشارتی که چاپ آثار ادبی فرهیختگان استان را وجهه‌ی همت خود قرار داده است، هرچند مدیر این انتشاراتی از برخی مشکلات گله دارد، اما مصمم است با این کار درراه معرفی بیشتر آثار ادبی استان گام بردارد.

«زهرا فتحی»، مؤلف و مدیر نشر «آستان جانان» اظهار کرد:

هنر صنعت نشر کتاب در ایران از مشکلات زیادی هم چون گرانی کاغذ و بازار سیاه آن، پروسه‌ی زمان‌بر مجوز برای کتاب‌ها توزیع و پخش صحیح و اصولی و البته منصفانه و سایر موارد رنج می‌برد و این مشکلات در استان ایلام نیز با ضریبی بالاتر مشاهده می‌شود و حل آن همت، همکاری و تلاشی جمعی مسئولان و متولیان حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

نشر کتاب سرانه منتشر کرد؛ «واژه های مسافر»اشعاری از شاعران سراسر دنیا

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجموعه اشعار شاعران انگلیسی با عنوان(واژه های مسافر) به ترجمه ی:(غلام مرادی) مترجم و ناشر کرمانشاهی منتشر و توزیع منتشر شد.

کتاب‌(واژه‌های‌مسافر)ترجمه‌ای‌از‌اشعار‌برگزیده‌ازسایت‌های:Poetryfoundation.org و Poems.com که مرجع اشعاری از شاعران سراسر دنیاست که مترجم پس از سال ها تلاش و همت فراوان آن را بعد از بارها ویرایش و بازسرایی برای نخستین بار در مؤسسه انتشاراتی (سرانه) منتشر کرده است.

دو مجموعه شعر از کیومرث حیدری

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجموعه اول با عنوان "نرم می شوی سرهنگ" شامل 46 قطعه شعر سپید است که در حوزه های مختلف اجتماعی، عاشقانه، انسانی و یا در ستایش جهان عاری از خشونت سروده شده و توسط نشر مایا چاپ شده است.
مجموعه دوم با عنوان "هیچ دیواری آسمان را دو نیم نخواهد کرد" شامل 65  قطعه شعر سپید و همانند مجموعه اول به صورت آزاد سروده شده است. این مجموعه توسط نشر بوتیمار به چاپ رسیده است.
یک نمونه از اشعار نرم می شوی سرهنگ
"بخشندگی جنگجویان"
چه مراعات بی نظیری!
حتی در یک فشنگ ناچیز
هوای مرا داشتی
پوکه خالی را خودت برداشتی
گلوله سنگین سربی سهم من شد
کارت به دلم نشست
درست به قلبم

یک نمونه از اشعار هیچ دیواری...

"ستاره اگر نباشم، به بازتاب آفتاب دلخوشم"
راز زیبایی ماه
خیره شدن در رخ خورشید است
و آنگاه
بازتاب حقیقت

«نشر داستان» رمان(هشت شهر عشق) نوشته ی: کتایون شیدایی را منتشر کرد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

کتایون شیدایی»نویسنده ی صحنه ای (کرمانشاه) رمان «هشت شهر عشق» را در425 صفحه در نشر داستان منتشر نمود.
این اثر که نخستین تجربه ی ایشان در حوزه ی رمان بزرگ سال است، تلاش می کند تا میان اندیشه های نو و کهن، حماسه و عرفان،خواب و رؤیا و واقعیت پیوند برقرارکند و تجربه ای نو دراین خصوص به مخاطب ارائه دهد.

مجموعه داستان «جهنم به انتخاب خودم»نوشته ی:«اسماعیل زرعی»، نویسنده ی کرمانشاهی منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

توسط نشر مروارید؛مجموعه داستان «جهنم به انتخاب خودم»نوشته ی:«اسماعیل زرعی»، نویسنده ی کرمانشاهی منتشر شد.
 «جهنم به انتخاب خودم» تازه ترین کتاب اسماعیل زرعی، نویسنده ی پیش کسوت کرمانشاهی  توسط انتشارات مروارید، در 148 صفحه و به قیمت 13 هزارتومان منتشر شد. مجموعه داستان (جهنم به انتخاب خودم) جدیدترین اثری از اسماعیل زرعی است که توسط انتشارات مروارید منتشر شده و از تاریخ 13 تا 23 ادریبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.
آقای زرعی نویسنده‌ای توانا و خوش‌قلم از نسلی است که داستان و داستان‌نویسی را بخوبی می‌شناسند. چرخش‌ِ قلم‌ِ ایشان در سبک‌های متفاوت ادبی، همراه با بیان‌ِ شاعرانه‌شان زمینه‌‌ی خلق داستان‌هایی زیبا را فراهم کرده است.
مجموعه (جهنم به انتخاب خودم) شامل 16 داستان است با موضوع‌های متنوع و در قالب‌های رئالیسم‌، مدرنیسم‌، پسامدرن و حتا تعدادی دارای بافتی ابداعی و ساختارشکنانه مثل داستان‌های کوچه و پنجره. مطالعه این کتاب را به دوستان عزیز‌، علاقه مندان به داستان‌های ناب ایرانی و بویژه هنرجویانی که مشتاق مطالعه‌ی انواع سبک‌ و سیاق‌های ادبی هستند پیشنهاد می‌کنم.                                                                               ژاله صیدی

 

معرفی کتاب : عشق منتظر نمی ماند اثر : سهیلا مولاوردی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

نام کتاب : عشق منتظر نمی ماند 
اثر : سهیلا مولاوردی 
قالب اثر : شعر سپید و آزاد 
ناشر : انتشارات اندیشمندان کسرا 

عرضه در غرفه ی اندیشمندان کسرا ، نمایشگاه کتاب تهران

هنوز هیچکس نیستم/گونه‌ی ایرانی «مسخ» کافکا منتشر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

یک نویسنده‌‌ی ایرانی رمانی براساس اثر مشهور فرانتس کافکا «مسخ» نوشت.

مریم رازانی، همسر زنده‌یاد محمدعلی مهیمنی - پیشکسوت تئاتر و سینما – در ابتدای کتاب خود آورده است:

«نخستین‌بار که کتاب «مسخ» فرانتس کافکا را خواندم، به‌شدت از حشره شدن «گرگوار زامزا» جانبداری کردم. سرنوشت او، با آن فضای زندگی و کاری، تنها بدانجا می‌توانست بیانجامد. همان فضا و شرایط، گاه در زندگی ما ـ مردم ـ نیز احساس می‌شد. روزهای متمادی به خودم و آدمیانی که می‌دیدم، می‌اندیشیدم؛ آدمیانی که به‌نظرم با «مسخ» شدن فاصله‌ی چندانی نداشتند. تصورم این بود که تنها یک تحول اساسی و بنیادین، احساس پوچی، بیهودگی و ناامیدی را از دل مردم می‌تواند بشوید؛ و آنان را بر گام‌های خویش استوار سازد. سال‌ها گذشت. جامعه تحول‌های زیادی را تجربه کرد. در گیرودار یک بیماری و دوره‌ی طولانی درمان، بار دیگر مسخ را مطالعه کردم.

دیدار و گفتگو با اسمعیل دمیرچی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

کتابفروشی آینده جلسه پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه خود را به گفتگو با استاد دمیرچی اختصاص داده است. استاد دمیرچی یکی از کارشناسان برجسته صنعت چاپ در ایران به شمار می رود. کارش را با حروفچینی اغاز کرد و به نمایندگی از مؤسسه نوریانی چاپخانه دانشگاه فردوسی مشهد را بنیاد گذاشت. سپس دورههای تخصصی چاپ را در انگلستان گذراند. در دانشکده هنرهای زیبا روشهای حروفچینی و صفحهبندی را تدریس کرد. اخیراً کتاب خاطرات ایشان با عنوان " یادداشتهای جا افتاده" توسط خانه کتاب منتشر شده است.

جلسه دیدار و گفتگو با اسمعیل دمیرچی ساعت نه صبح روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت در کتابفروشی آینده(بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار ) برگزار میشود.

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12

سال 95 ، سالی پرکار برای مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه نگار ادبی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مرتضی حاتمی» نویسنده ، بازنویس ادبیات کودک و نوجوان و روزنامه نگار ادبی گفت:
در سال1395 ؛ ۳۰ عنوان کتاب از من در قالب های بازنویسی، بازآفرینی، ویراستاری و تألیف در ادبیات کودک و نوجوان، توسط ناشران مختلف منتشر و 15 عنوان نیز به زبان های: فرانسوی، ترکی آذری و ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

شب گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

از آغاز شعر فارسی تاکنون ده ها میلیون بیت شعر از هزاران شاعر در زمینههای مختلف به جای مانده است. دکتر بهرام گرامی در کتاب " گل وگیاه در هزار سال شعر فارسی" به پژوهشی گسترده در این زمینه دست زده است که بسیار خواندنی است.

در شبی که به مناسبت تجدید چاپ این کتاب برگزار میشود استادان: دکتر سید مصطفی محقق داماد، دکتر ژاله آموزگار،دکتر نرگس روانپور، بهاءالدین خرمشاهی  و حورا یاوری سخنرانی خواهند کرد. همچنین متن پیامهای: دکتر احمد مهدوی دامغانی، دکتر محمد استعلامی و محمد حسین مصطفوی قرائت خواهد شد. و درپایان دکتر بهرام گرامی با اسلاید و فیلم درباره چگونگی تألیف کتاب  " گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی " سخنرانی خواهد کرد.

 این مراسم با همکاری انتشارات گاندی در محل کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه سوم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692