صفحه ویژه «حبیب الله نبی اللهی قهفرخی»

چاپ تاریخ انتشار:

حبیب الله نبی اللهی قهفرخی متولد 1326 آغاجاری (خوزستان)

به خاطر علاقه به نویسندگی همیشه حسی مرا وادار به نوشتن می کرد تا اینکه در سال 69 مقاله ای به نام انسان پیچیده نوشتم و برای روزنامه کیهان فرستادم. سپس با نشریه ای به نام سوره که از طرف واحد ادبیات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر می شد آشنا شدم. از خواندن قصه ای در یکی از آن سوره ها به نام توی تاریکی شب از خانم طاهره ایبد خیلی لذت بردم و چندین بار آن را خواندم و مدتی بعد هم نقد آن را نیز مطالعه کردم و تصمیم گرفتم قصه ای بنویسم در نتیجه برای اطلاع و آگاهی بیشتر به جستجو پرداختم و آثاری از آقای رهگذر به نام « و اما بعد... ، قلمرو، بیایید ماهیگیری بیاموزیم » را به دست آوردم و خواندم سپس قصه را نوشتم و آن را برای واحد ادبیات حوزه هنری فرستادم آن ها پس از مطالعه قصه بلافاصله نامه ای برایم فرستادند که ابتدای آن چنین نوشته شده بود: « از خواندن قصه ی لطیف و صمیمی ... لذت بردیم » که این جمله در من ایجاد انگیزه برای ادامه ی قصه نویسی نمود البته در همان نامه، ایرادات را به نحوی بیان داشته بودند که موجب دلسردی ام نشد و در آخر نامه هم با نوشتن: « در مجموع قصه خوبی بود حتماً آثار دیگرتان را برایمان بفرستید » نامه را خاتمه داده بودند که خیلی خوشحال شدم. در نتیجه چهار قصه نوشتم و برای آن ها فرستادم ولی متاسفانه همه را برگرداندند و هیچکدام را چاپ نکردند. به همین خاطر تغییراتی در آن ها دادم و برای روزنامه ی اطلاعات ارسال نمودم سال 73 بود به نظرم آن موقع آقای قزوه مسئول داستان ها بود و همه ی آن ها چاپ شد خیلی امیدوار شدم و به نوشتن تعداد زیادی داستان، مقاله، شعر و ترانه و مطالب کوتاه پرداختم که گاهگاهی بعضی از آن ها را برای مطبوعات مختلف ارسال می دارم. در ضمن عضو کانون فرهنگی چوک شدم و تحت آموزش استاد مهدی رضایی با مسائل و موارد زیادی در این رشته آشنا شدم و با توجه به برداشت هایم تغییراتی در نوشته هایم اعمال نمودم تا بتوان آن ها را به چاپ برسانم.

کتاب ها:

مجموعه داستان « دوست دارم مونسم باشی » نشر گفتمان

مجموعه داستان مشترک « دلشوره » نشر سیمرو

رمان « گفتی از عشق بگو » نشر بهتا پژوهش

رمان « دوست دارم مادرم باشی» آماده چاپ

رمان « موج و نیلوفر » در دست نوشتن

مقالات:

انسان پیچیده - فانوس دریایی و یک درس قدیمی- نظریه x وy - رابطه انسان با انسان- بخوانید و بنویسید در باره فصلنامه هنرپو

وبلاگ:

http://hana328.persianblog.ir

ایمیل: