صفحه ویژه «معصومه باقری»

چاپ تاریخ انتشار:

masoomeh bagheri

مکتوف نوشته‌ی معصومه باقری منتشر شد.

«معصومه باقری» اهل خوزستان، از نویسندگان باسابقه‌ی داستان و رمان ایرانی‌ست که قبلا کتاب‌های صفرمطلق، زخم‌های عادی و استخوانی در گلو از او به چاپ رسیده است.
مکتوف مجموعه داستان کوتاه است که از نشر شانی منتشر شده و عنوانِ کتاب مرتبط با داستان‌ها و شخصیت‌های کتاب است.
معصومه باقری خود را محدود به ژانر یا سبکِ خاصی در نوشتن نمی‌کند و داستان‌های متفاوتی در زمینه‌های عشق، عاطفه، جنگ، مهاجرت، اقلیمی، انگیزشی و روانشناسی، فلسفی و روابط اجتماعی آدم‌ها نوشته است. بیش‌تر شخصیت‌ داستان‌های باقری مجزا هستند اما نقاط مشترکی بین آن‌ها دیده می‌شود و گاه در یک نقطه‌ی غافلگیرکننده به هم می‌رسند.
در این مجموعه با داستان‌هایی مواجه هستیم که در نیم ساعت یا یک ساعت خوانده می‌شوند و هیجانِ کافی و تجربه‌های تاثیرگذاری در زندگیِ شخصیت‌های محدودِ داستان‌ها القا شده است.
پیرنگ داستان‌های این کتاب، با تاکید بر روابط علت و معمولی، در خطوط اصلی قصه به‌هم مرتبط و موثر روایت می‌شوند و گاهی نویسنده پاسخی روشن در انتهای داستان به سوالِ مخاطب می‌دهد و گره‌های ذهنش را باز می‌کند.

لحنِ کتاب ساده، روان و پویاست و می‌­تواند ­مخاطب را برای دقایقی کوتاه از مشکلاتِ زندگی و دغدغه‌های روزمرگی دور کند.

مکتوف کنایه‌ای از ظلمت‌های درونیِ آدمیزاد است که خواسته یا ناخواسته در آن‌ها به‌وجود آمده و نویسنده در این داستان‌ها از
شخصیت‌هایی می‌نویسد که می‌خواهند آگاه‌تر باشند و خود را از ظلمت‌های درونی نجات بدهند.

ketab bagheri

صفحه ویژه «معصومه باقری»