شعر كلاسيك«علي دولتيان»

چاپ تاریخ انتشار:

علی دولتیان متولد ۱۳۳۴ سمنان، شاعر و نویسنده، اولین مطلب ادبی وی در سال ۱۳۵۳ در یکی از مجلات آن زمان به چاپ رسید و در سال بعد در مسابقات دانشجویی داستان نویسی دانشگاه فردوسی مشهد مقام اول را کسب کرد، بعلاوه داستان ” گمشده” وی مقام اول مسابقه داستان‌نویسی قلم معلم را کسب کرد.
دولتیان سال
­‌ها بعنوان دبیر انجمن شعر وادب سمنان بوده است.

ایشان در کنگره­‌ها و جشنواره­‌های بسیاری حضور داشته‌­اند که از آن جمله می­‌توان به هفتمین کنگره شعر رضوی کرمان، چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورا حنجره‌­های سرخ، کنگره ادبی وصف گل اصفهان، کنگره رهپویان وصال شیراز، کنگره شعر مقاومت تهران، کنگره شعر پنجره‌­ای رو به فلسطین، کنگره نقد یک کتاب در یک مقاله، کنگره ادبی بر فراز نیزه­ها، کنگره شعر یاوران سپیده و… اشاره کرد.

همچنین ایشان داوری کنگره و جشنواره­‌های مختلف ادبی را بر عهده داشته‌­اند که می‌­توان به داوری ۶ دوره جشنواره سراسری داستان­‌های کوتاه رضوی “کبوتر حرم” – کنگره سراسری هلال سرخ جمعیت هلال احمر، دوازدهمین جشنواره بین‌­­المللی قصه گویی، و داوری جایزه ادبی کومش و… اشاره کرد. آثار طنز ایشان در قالب شعر و داستان علاوه بر شرکت در جشنواره‌­ها در مطبوعات استانی و کشوری از جمله هفته نامه پیام سمنان و ستون طنز میلاد روزنامه کیهان به چاپ رسیده­است.
همچنین داستان طنز ” بخاری” و “نمره نوزده” را در مجله تخصصی تربیت از انتشارات وزارت آموزش و پرورش به چاپ رسانده است. بعلاوه داستانی از وی با عنوان ” عروسی” به عنوان داستان برگزیده جشنواره ادبی طنز گرمسار معرفی شده‌­است.

---------------

ست شده مانتوی تو با شال و با شلوار جین
می­خری عطر از فرانسه کفش ، از بازار چین

کفش صندل، پای بی جوراب و لاکی صورتی
هرکسی را می­‌کشد سمت خودش این ویترین

با چنین وضعی خصوصا راه وقتی می‌­روی
هیچ چیزی کم نداری شیک شیکی آفرین

در غروبی دعوت‌­ات کردم به کافی شاپ دِه
چای خوردن با تو می­‌چسبدغروبی نازنین

ناز کردی برنگشتم هی هوایی­‌تر شدم
پیش خود گفتم که شاید قسمتم باشد همین

حیف بودی او فریبت داد و رفت از روستا
بقیه را رمزی بگویم یا ولش کن نقطه چین