غلطنامه دانشجویی علیرضا لبش

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

غلطنامه دانشجویی

دانشجو:

صاحب آرزوهاي بر باد رفته، بي خانمان، آس و پاس، كسي كه تا صبح بيدار است و تا شب خواب. كسي كه سر كلاس فقط چرت ميزند، ساعتش را نگاه ميكند و هر از گاهي با خميازه ميگويد: استاد خسته نباشيد. كسي كه هر ترم فقط 4 واحد پاس ميكند آن هم ولولوژي. بعضیا داغشو دوست دارن.

 

جديد الورود:

تازه نفس. گيج. كسي كه به طور متناوب نسبت به آينده اميدوار و نا اميد ميشود. كسي كه از استاد راهنماي خود سراغ سالن غذاخوري را ميگيرد. صفر كيلومتر. كسي كه چندان با حل المسائلها آشنايي ندارد. كسي كه سر همه كلاسها حاضر ميشود.کسی که هنوز با کاربردهای اصلی دانشگاه آشنا نیست. جدایی نادر از بیبیاش.

 

فارغ التحصيل:

فسيل، استخدام رسمي شركت ايرانول، كسي كه نسبت به تمامي امراض واكسينه شده. عاقبت به خير! بر باد رفته. از اين جا رونده، از اونجا مونده. در حسرت اشتغال و ازدواج. كوله بار تجربه بر دوش. آينه عبرت پشت كنكوريها. جایی برای پیرمردها نیست.

 

شب امتحان:

شبي كه خرج زيراكس دانشجويان بالا ميرود. شب توبه. شب ميخواهم زنده بمانم. شبي كه كاش هرگز صبح نشود. شبي كه خواب در آن شب حرام است. شبي كه به اندازه يك ترم ميارزد. شبي كه همه آرزو ميكنند در درازي به گیسوی يار ماند و به بلندی شب يلدا. توبه نصوح.

 

پاس:

لغتي كه آرزوي شماست تا پايان ترم در مورد تمامي دروس اخذ شدهتان به كار ببريد. رفتاري كه در هنگام ثبت نام و فارغ التحصيل شدن از مسئولين سر ميزند. رفتاري كه در فوتبال خوب محسوب ميشود و در ادارات عرف. لغتي كه شما را از مشروطي دور ميكند. كلمهاي كه از نظر زيبايي شناختي با بله عروس قابل مقايسه است. میخواهم زنده بمانم.

 

ده:

عددي منصوب به ناپلئون. گاهي وقتها آرزوي خيليهاست. تقريباً مساوي بيست. عددي كه خيلي خيلي بزرگتر از 9.99 ميباشد و اصلاً قابل مقايسه نيست. زيباترين عدد براي بسياري از دانشجويان. عشق دانشجويان شب امتحاني. عدد اشکها و لبخندها

 

گربههاي دانشگاه:

اولين فدائيان غذاي سلف سرويس، موش آزمايشگاهي آشپز، كسي كه بيشتر از خيلي از دانشجويان پسر سيبيل دارد، قشر تحصيل كرده دانشگاه، كسي كه براي ورود به دانشگاه كنكور نداده است. دارنده PhD در ميان حيوانات. کسی از گربههای ایرانی خبر ندارد.

 

تقلب:

چيزي كه برايش تمام دستت را فدا ميكني، آنچه نياز لباس به جيب و درز را بيش از پيش گوشزد ميكند. جربزه سنج، پرنده كوچك خوشبختي، وجدان سنج مراقبان، معامله پاياپاي با آبرو. بر باد رفته.

 

جزوه:

چیزی که به قصد عمل خیر بین دانشجویان رد و بدل میشود. از نظر مشکل گشایی قابلیت رقابت با گرهزدن سبزه در روز سیزده به در را دارد. دختران دم بخت آن را تمیز و خوش خط مینویسند. کسانی که به دنبال آن میروند توسط صاحب جزوه بلعیده میشوند. پس از خواندن بسوزان.

دیدگاه‌ها   

#3 من 1392-08-05 01:47
خیلی جالب بود مرسی از لبخندی که به مردم هدیه می دید.

به امید کارهای بهتر و پیشرفت شما
#2 ریتا 1391-12-22 14:41
آفرییییییییییییییییین علی رضا لبش عالی بود .

هزار ستاره بر دستان هنرمندت !
#1 فرزین کشاورز 1391-07-25 20:18
این متن رو که خیلی هم معروفه خونده بودم قبلا ولی نمیدونستم از علیرضا لبش هست. مرسی از این طنزای ناب که معرفی میکنی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692