داستان كوتاه «یک قدم نزدیک‌تر» نویسنده «محمدپارسا جدیدی»، 6 ساله از گرگان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

یکی بود یکی نبود. خدا بود و کسی نبود. یک دختری بود به نام نازنین. نازنین هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد تا این که به سن 9 سالگی رسید. او هنوز نماز خواندن را بلد نبود و باید نماز می‌خواند.

پدرش به نازنین گفت: دخترم، چرا غمگینی؟ من می‌توانم به تو نماز خواندن را یاد بدهم!

نازنین با خوشحالی گفت: راست می‌گویید؟ این که ... این که خیلی خوب است!!

پدر نازنین گفت: دخترم تو اول قبل از نماز خواندن باید وضو گرفتن را بیاموزی. می‌خواهی به تو وضو گرفتن را یاد بدهم؟

نازنین گفت: البته که می‌خواهم!!

و پدر نازنین وضو گرفتن را به او یاد داد.

بعد از آن به نازنین گفت: نازنین حالا وضو گرفتن را یاد گرفتی؟

- بله!

- خب پس زودتر برو و وضو بگیر.

وقتی نازنین برگشت دید که پدرش برای او یک چادر، یک جانماز و یک محر آورده است.

پرسید: این‌ها برای چه؟

پدرش جواب داد: برای نماز خواندن باید چادر، جانماز و مهر داشته باشی. خب حالا آماده شو تا نماز را به تو یاد دهم.

وقتی نازنین آماده شد، پدرش خواندن و قرائت نماز را به نازنین یاد داد.

وقتی نازنین نمازش را تمام کرد احساس می‌کرد خیلی به خدا نزدیک شده است احساس می‌کرد همه‌ی فرشت‌ها دور او جمع شده‌اند. . وقتی این حس را به پدرش گفت، پدر جواب داد: نازنین جان می‌دانی، این یک نشانه است.

- چه نشانه‌ای پدر؟

- این یعنی تو یک قدم به بهشت نزدیک‌تر شده‌ای و خدا و فرشته‌ها تو را بیشتر دوست دارند.

وقتی نازنین این حرف را شنید خیلی خوشحال شد و تصمیم گرفت همیشه نمازش را بخواند.

دیدگاه‌ها   

#1 مبینا یگانه 13 ساله 1394-06-27 02:43
خیلی خوبه یه پسر کوچیک داستان به این خوبی مینویسه. بزرگ که شد ، داستان هاش قشنگ تر هم میشه.
راستی چطوری میتونم داستان هام رو براتون ارسال کنم ؟اخه منم هم داستان نویس خوبیم و میخوام نویسنده شم.از 5 سالگی قصه گویی رو شروع کردم و از سه سالگی شعر میگفتم وقتی 7 سالم شد و باسواد شدم ، مطالعه زیاد میکرد و خیلی شعر و داستان مینوشتم . الان هم داستان ها ، شعر هاو دکلمه هام خیلی زیادن . تو مسابقه داستان نویسی شازده کوچولو هم شرکت کردم.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692