فراخوان «جشنواره داستان‌نویسی خلاق»

چاپ تاریخ انتشار:    ارسال شده در جوایز ادبی

zzzz

دومین فراخوان «جشنواره داستان‌نویسی خلاق» از سوی مرکز نویسندگی خلاق معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) مرکز نویسندگی خلاق معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی «جشنواره داستان‌نویسی خلاق» را برگزار می‌‌کند.
شرایط حضور در این جشنواره به شرح زیر است:
1ـ رقابت درسطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و حضور نویسندگان غیردانشگاهی امکان‌پذیر نیست؛ اما شرکت فارغ‌التحصیلانی که یک سال از زمان اتمام تحصیل آن‌ها گذشته باشد بلامانع است. نوع دانشگاه و رشته و مقطع تحصیلی محدودیتی ایجاد نمی‌کند.
2ـ رقابت در دو بخش داستان کوتاه (کوتاه و کوتاه کوتاه) و مقاله ـ داستان برگزار می‌شود. یادداشت ـ داستان، دلنوشته ـ داستان، بیوگرافی ـ داستان، گزارش‌های روزنامه‌ای با حال و هوای داستانی و دیگر سبک‌های دارای حالت دوگانه قابل پذیرش هستند.
3ـ انواع شیوه‌های موجود داستان‌نویسی قابل پذیرش هستند(اجتماعی، اعتراضی، علمی ـ تخیلی، تخیلی ـ فلسفی، ادبیات بی‌ربطی و مرکز گریز و....) * بخش ویژه جشنواره با عنوان «زیارت» نیز پیش‌بینی شده است. در بخش زیارت، ادبیات خلاق مذهبی با تاکید بر زیبایی شناختی زیارت، تاثیر ‌روانی آن، اعجاز و کرامات، اشتیاق درونی جهت مشرف شدن به اماکن مقدس و ...) مورد تاکید است.
4ـ داستان‌های ارسالی قبلا منتشر نشده باشد.
5ـ در بخش داستانی، داستان‌های کوتاه، تا مرز شش‌هزار کلمه و کوتاه کوتاه از سیصد تا هزار کلمه قابل پذیرش است.
6ـ داستان‌های منتخب در یک مجموعه چاپ خواهد شد.
7ـ در صفحه نخست اثر، مشخصات نویسنده (نام‌ و نام‌خانوادگی، شماره ملی، دانشگاه رشته و مقطع تحصیلی، شماره تلفن ثابت و همراه و پست الکترونیک ذکر شود. در انتهای این صفحه نوع اثر (داستان و با مقاله ـ داستان) و محور آن مشخص شود. از 10 نفر برگزیده در هر محور دعوت می‌شود که درجلسه مباحثه و تبادل‌نظر درباره آثار حضور یابند.

علاقه‌مندان برای ارسال اثر حداکثر تا 15 دی‌ماه فرصت دارند. نتایج نیز 9 اسفند اعلام می‌شود.
آثار از طریق مراجعه به سامانه به نشانی jdsb.ac.ir و پست الکترونیک به نشانی اقدام شود.
تاییدیه دریافت اثر به پست الکترونیکی فرستنده، ارسال می‌شود.