بهترین رمان های جهان را در ایران کتاب خواهید یافت!

چاپ تاریخ انتشار:    ارسال شده در جوایز ادبی

بگذارید با این جمله شروع کنم: ما عاشق خواندن هستیم. نه... نه... به اندازه کافی دقیق نبود... بگذارید دوباره شروع کنم: ما عاشق رمان خواندن هستیم... ما عاشق این هستیم که یک کتاب داستان فوق‌العاده بخوانیم که ما را در دنیای خودش غرق کند و تا مدت‌ها در جهان آن غوطه ور باشیم. و این عشق رمان بود که کار دستمان داد... iranketab

 

عشق ما به رمان باعث شد تصمیمی بزرگ بگیریم... اینکه یک سایت اینترنتی خرید کتاب راه بیندازیم، اما نه یک فروشگاه کتاب که هر چیزی در آن پیدا می‌شود... بلکه یک فروشگاه که دقیقاً برای عاشقان کتاب ساخته شده است.

ایران کتاب: فروشگاهی برای خوره های کتاب داستانی

الان مدتی است که تصمیم ما عملی شده است و نتیجه سایتی به اسم ایران کتاب است. یک فروشگاه که دقیقاً برای خوره های کتاب داستان و رمان ساخته شده و به آنها کمک می‌کند با شاهکارهای جهان آشنا شوند و آنها را بخوانند.

تمام تمرکز بچه های تیم ما در حال حاضر، صرف پیدا کردن بهترین رمان های جهان می شود. فقط و فقط بهترین رمان های جهان. و نوشتن در مورد آنها...

تمام آنچه درباره رمان های بزرگ باید بدانید!

اما چه چیزی ایران کتاب را از دیگر سایت های خرید کتاب متفاوت می‌کند؟ مگر همه جا نمی‌توانید رمان های مورد علاقه خود را پیدا کنید؟ همانطور که گفتیم، ایران کتاب فقط یک فروشگاه کتاب نیست. بلکه مکانی است برای آنکه با آثار بزرگ جهان آشنا شوید، آنها را بهتر بشناسید و کتاب مورد علاقه خود را از بینشان پیدا کنید.

فقط کافی است به صفحه یکی از کتاب های ما مراجعه کنید تا تفاوت ایران کتاب با سایرین را متوجه شوید. ما نه تنها خلاصه‌ای از داستان هر کتاب را برای شما نوشته‌ایم، بلکه بخش‌هایی از متن کتاب که خودمان دوست داشته‌ایم را برای شما آورده‌ایم. به علاوه، دقیقاً مشخص کرده‌ایم که کتاب مورد نظر شما (یا نویسنده آن) برنده کدام جایزه های ادبی شده است و حتی گفته‌ایم خبرگزاری های بزرگ جهان در رابطه با آن کتاب چه گفته‌اند.

در واقع، سعی کرده‌ایم تمام آنچه برای انتخاب یک کتاب خوب که با سلیقه شما جور باشد لازم است را در اختیارتان قرار دهیم. برای آنکه بهتر منظور من را از این حرف متوجه شوید، پیشنهاد می‌کنم به صفحه کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز مراجعه کنید.

البته، شک ندارم ما هر چقدر هم که درباره کتاب های بزرگ بنویسیم، باز هم حرف باقی خواهد ماند. پس از شما هم دعوت می‌کنیم تا با ما همراه باشید. بخش نظرات ایران کتاب دقیقاً به همین منظور ساخته شده است. برای اینکه شما بگویید کدام کتاب ها را خوانده‌اید و درباره آنها چه فکری می‌کنید. برای آنکه شما هم فکر خود را با ما به اشتراک بگذارید. برای آنکه شما هم در یافتن کتاب های بزرگ جهان با ما همراه باشید.

برای شروع، از شما دعوت می‌کنم وقتی به صفحه صد سال تنهایی رفتید، نظر خودتان را در مورد این کتاب با ما به اشتراک بگذارید.

بر چه اساس می‌خواهید رمان بعدی خود را بیابید؟

اما این همه چیز نیست. دسته بندی های ما نیز نقش بسیار بزرگی در پیدا کردن کتاب ها دارند.

شما می‌توانید بر اساس درون مایه به جستجوی کتاب های مورد علاقه خود بپردازید. مثلاً به سراغ داستان ها و رمان های عاشقانه ما بروید. شاید هم بخواهید بر اساس کشور، نویسنده های مختلف را پیدا کنید. آن وقت است که بخش ادبیات ملل ما می‌تواند به کمک شما بیاید. به علاوه، می‌توانید ببینید کتاب ها و نویسنده هایی را پیدا کنید که جوایز ادبی مختلف از جمله نوبل ادبیات و پولیتزر را برنده شده‌اند.

یک بخش جالب دیگری که دوست داشتیم حتماً در سایت خودمان داشته باشیم، بهترین رمان های جهان به انتخاب رسانه های مختلف بوده است. تا به امروز هم توانسته‌ایم کتاب های 3 لیست معتبر جهانی را در سایت خود بگنجانیم که یکی از آنها صد رمان برتر قرن به انتخاب لوموند است.

البته، کسانی که عاشق یک مکتب ادبی هستند هم در سایت ما فراموش نشده‌اند. پس اگر شما عاشق کتابهای هاروکی موراکامی هستید، می‌توانید به صفحه کتاب های مکتب رئالیسم جادویی ما مراجعه کنید و دیگر کتاب ها و نویسنده های هم سبک این نویسنده بزرگ را بشناسید.

راستی، تا یادم نرفته اضافه کنم که هر نویسنده بزرگی در سایت ما برای خودش یک صفحه دارید. از طریق این صفحه، شما هم می‌توانید درباره یک نویسنده بخوانید و هم با آثارش آشنا شوید. برای نمونه می‌توانید به صفحه کتاب های مارک تواین یا ارنست همینگوی مراجعه کنید.

فروشگاهی برای شناختن بهترین رمان های جهان

ما زحمت زیادی را برای جمع‌آوری و مرتب سازی کتاب ها و رمان های بزرگ جهان صرف کرده‌ایم. اما هیچ اصراری به خرید کتاب نداریم.

هر چند که کسب درآمد این فروشگاه اینترنتی کتاب است که آن را زنده نگه می‌دارد، ولی حتی همین که سری به کتاب فروشی ما بزنید و کمی در بین کتاب های آن بچرخید (و البته، آن را به دوستان خود معرفی کنید) برای ما کافی است. چه کسی می‌داند... شاید کتاب بعدی که می‌خواهید بخوانید را لا به لای مجموعه کتاب های ما پیدا کردید.