مقاله «آیرونی» در داستان حاجی مراد نویسنده «صادق هدایت»؛ «شهناز عرش اکمل»/ اختصاصی چوک

چاپ تاریخ انتشار:    ارسال شده در بانک مقالات ادبی

 

shahnaz arsh akmal

آیرونی نوعی شیوه بیانی است که تا حدی می‌توان آن را معادل اصطلاحات ادبی رایجی نظیر تجاهل العارف، مجاز به علاقه تضاد، مدح شبیه به ذم، ذم شبیه به مدح، کنایه طنزآمیز، طعنه و استهزا به کار برد. به بیان دیگر این صنعت ادبی موجد نوعی دوگانگی بیانی خلاف انتظار یا نوعی استنباط خلاف مقصود گوینده است.

به زبان دیگر آیرونی حاصل تضاد میان «بود» و «نمود» است.

 

آیرونی در داستان حاجی مراد، از آیرونی در سطح واژگان (verbal irony) فراتر رفته و تمامی ‌داستان با بهره‌گیری از آیرونی ساختاری (structural irony) نوشته شده است. داستان آشفتگی زندگی زناشویی را بازمی‌نماید که در قالب اتفاقی مضحک و خلاف انتظار خواننده رخ می‌دهد. شاید بتوان گفت آیرونی نمونه‌ای از هنجارگریزی هنری و شاعرانه است که شاعر يا نویسنده می‌کوشد تا با استفاده از آن با بیانی طنزآمیز و ریشخندگونه به نقد هنجارگریزی‌ها و زشتی‌های جامعه بپردازد:

 

حاجی مراد

 

حاجی مراد به چابکی از سکوی دکان پایین جست، کمرچین قبای بخور خود را تکان داد، کمربند نقره‌اش را سفت کرد، دستی به ریش حنا بسته خود کشید، حسن شاگردش را صدا زد، باهم دکان را تخته کردند، بعد از جیب فراخ خود چهار قران درآورد داد به حسن که اظهار تشکر کرد و با گام‌های بلند سوت‌زنان مابین مردمی‌ که در آمد و شد بودند ناپدید گردید. حاجی عبای زردی را که زیر بغلش زده بود انداخت روی دوشش، به اطراف نگاهی کرد و سلانه سلانه به راه افتاد. هر قدمی‌که برمی‌داشت کفش‌های نو او غژغژ صدا می‌کرد. در میان راه بیشتر دکاندارها به او سلام و تعارف می‌کردند و می‌گفتند: حاجی سلام، حاجی احوالت چطور است؟ حاجی خدمت نمی‌رسیم؟... از این حرف‌ها گوش حاجی پر شده بود، و یک اهمیت مخصوصی به لغت حاجی می‌گذاشت، به خودش می‌بالید و با لبخند بزرگ‌منشی جواب سلام می‌گرفت.

 

این لغت برای او حکم یک لقب را داشت در صورتی که خودش می‌دانست که به مکه نرفته بود، تنها وقتی که بچه بود و پدرش مرد، مادر او مطابق وصیت پدرش خانه و همه دارایی آنها را فروخت، پول طلا کرد و بنه‌کن رفتند به کربلا. بعد از یکی دو سال پول‌ها خرج شد و به گدایی افتادند، تنها حاجی به هزار زحمت خودش را رسانیده بود به عمویش در همدان. اتفاقاً عموی او مرد و چون وارث دیگری نداشت همه دارایی او رسیده بود به حاجی و چون عمویش در بازار معروف به حاجی بود این لقب هم با دکان به او ارث رسیده بود، او در این شهر هیچ خویش و قومی‌ نداشت، دو سه بار هم جویای حال مادر و خواهرش که در کربلا به گدایی افتاده بودند شده بود، اما از آنها هیچ خبر و اثری پیدا نکرده بود.

 

دو سال می‌گذشت که حاجی زن گرفته بود، ولی از طرف زن خوشبخت نبود. چندی بود که میان او و زنش پیوسته جنگ و جدال می‌شد، حاجی همه چیز را می‌توانست تحمل کند مگر زخم زبان و نیش‌هایی که زنش به او می‌زد، و او هم برای اینکه از زنش چشم زهره بگیرد عادت کرده بود او را اغلب می‌زد. گاهی هم از این کار خودش پشیمان می‌شد، ولی درهر صورت زود روی یکدیگر را می‌بوسیدند و آشتی می‌کردند. چیزی که بیشتر حاجی را بدخلق کرده بود این بود که هنوز بچه پیدا نکرده بود. چندین بار دوستانش به او نصیحت کرده بودند که یک زن دیگر بگیرد، اما حاجی گول‌خور نبود و می‌دانست که گرفتن زن دیگر بر بدبختی او خواهد افزود، از این رو نصیحت‌ها را از یک گوش می‌شنید از گوش دیگر به در می‌کرد. وانگهی زنش هنوز جوان و خوشگل بود و بعد از چند سال به هم انس گرفته بودند و خوب یا بد زندگانی را یک جوری به سر می‌بردند، خود حاجی هم که هنوز جوان بود. اگر خدا می‌خواست به آنها بچه می‌داد. از این جهت حاجی مایل نبود که زنش را طلاق بدهد ولی، این هم از سر او نمی‌افتاد: زنش را می‌زد و زن او هم بدتر لجبازی می‌کرد. به خصوص دیشب میانه آنها سخت شکرآب شده بود.

 

حاجی همین طور که تخمه هندوانه می‌انداخت در دهنش و پوست دو لپه کرده آن را جلو خودش تف می‌کرد، از دهنه بازار بیرون آمد. هوای تازه بهاری را تنفس کرد، به یادش افتاد حالا باید برود خانه، باز اول کشمکش، یکی او بگوید و دو تا زنش جواب بدهد و آخرش به کتک کاری منجر بشود. بعد هم شام بخورند و به هم چشم‌غره بروند، بعد از آن هم بخوابند. شب جمعه هم بود می‌دانست که امشب زنش سبزی پلو درست کرده، این فکرها از خاطر او می‌گذشت، به این سو و آن سو نگاه می‌کرد، حرف‌های زنش را به یاد می‌آورد: «برو برو، حاجی دروغی! تو حاجی هستی؟ پس چرا خواهر و مادرت در کربلا از گدایی هرزه شدند؟ من را بگو که وقتی مشهدی حسین صراف از من خواستگاری کرد زنش نشدم و آمدم زن تو بی‌قابلیت شدم! حاجی دروغی!» چند بار لب خودش را گزید و به نظرش آمد اگر در این موقع زنش را می‌دید، می‌خواست شکم او را پاره بکند.

 

در این وقت رسیده بود به خیابان بین النهرین، نگاهی کرد به درخت‌های بید که سبز و خرم در کنار رودخانه درآمده بودند. به فکرش آمد خوب است فردا را که جمعه است از صبح با چند نفر از دوستان خودمانی با ساز و دم و دستگاه بروند به دره مرادبک، و تمام روز را در آنجا بگذرانند. اقلاً در خانه نمی‌ماند که هم به او و هم به زنش بد بگذرد. رسید نزدیک کوچه‌ای که می‌رفت به طرف خانه‌شان. یک مرتبه به نظرش آمد که زنش از پهلوی او گذشت، رد شد و به او هیچ اعتنایی نکرد. آری این زن او بود، نه اینکه حاجی مانند اغلب مردها زن را از پشت چادر می‌شناخت ولی زنش یک نشان مخصوصی داشت که در میان هزار تا زن، حاجی به آسانی زن خودش را پیدا می‌کرد، این زن او بود، از حاشیه سفید چادرش شناخت، جای تردید نبود. اما چطور شده بود که باز بدون اجازه حاجی این وقت روز از خانه بیرون آمده بود؟ در دکان هم نیامده بود که کاری داشته باشد، آیا به کجا رفته بود؟ حاجی تند کرد دید بلی زن اوست حالا به طرف خانه هم نمی‌رود، ناگهان از جا در رفت. نمی‌توانست جلو خودش را بگیرد، می‌خواست او را گرفته خفه بکند. بی اختیار داد زد: شهربانو!

 

آن زن رویش را برگردانید و مثل چیزی که ترسیده باشد تندتر کرد. حاجی را می‌گویی سر از پا نمی‌شناخت. آتش گرفته بود، حالا زنش بدون اجازه او از خانه بیرون آمده هیچ، آن وقت صدایش هم که می‌زند به او محل نمی‌گذارد! به رگ غیرتش برخورد دوباره فریاد زد:

 

-آهای! به تو هستم! این وقت روز کجا بودی؟ بایست تا بهت بگویم!

 

آن زن ایستاد و بلند می‌گفت:

 

-مگر فضولی؟ به تو چه؟ مردکه جلنبری حرف دهنت را بفهم، با زن مردم چه کار داری؟ الان حقت را به دستت می‌دهم. آهای مردم به دادم برسید ببینید این مردکه مست کرده از جان من چه می‌خواهد؟ به خیالت شهر بی قانون است؟ الان تو را می‌دهم به دست آژان ...آقای آژان....

 

در خانه‌ها تک تک باز می‌شد، مردم از اطراف به دور آنها گرد آمدند و پیوسته به گروه آنها افزوده می‌شد. حاجی رنگ و رویش سرخ شده رگهای پیشانی و گردنش بلند شده بود. حالا در بازار سرشناس است مردم هم دو پشته ایستاده‌اند و آن زن رویش را سخت گرفته فریاد می‌زند:

 

-آقای آژان!...

 

حاجی جلو چشمش تیره و تار شد، پس رفت، پیش آمد و از روی چادر یک سیلی محکم زد به آن زن و می‌گفت:

 

-بیخود...بیخود صدای خودت را عوض نکن، من از همان اول تو را شناختم. فردا ... همین فردا طلاقت می‌دهم. حالا برای من پایت به کوچه باز شده؟ می‌خواهی آبروی چندین و چند ساله مرا به باد بدهی؟ زنیکه بی شرم، حالا نگذار روبروی مردم بگویم. مردم شاهد باشید این زنیکه را فردا طلاق می‌دهم، چند وقت بود که شک داشتم، هی خودداری می‌کردم، دندان روی جگر می‌گذاشتم اما حالا دیگر کارد به استخوان رسیده، آهای مردم شاهد باشید زن من نانجیب شده. فردا...آهای مردم فردا...

 

آن زن رو به مردم کرده:

 

- بی غیرتها! شما هیچ نمی‌گویید؟ می‌گذارید این مرتیکه بی سرو بی پا میان کوچه به عورت مردم دست اندازی بکند؟ اگر مشدی حسین صراف اینجا بود، به همه‌تان می‌فهماند. یک روز از عمرم هم باقی باشد، تلافی بکنم که روی نان بکنی سگ نخورد؟ یکی نیست از این مردتیکه بپرسد ابولی خرت به چند است؟ کی هست که خودش را داخل آدمیزاد می‌کند! برو...برو...آدم خودت را بشناس. حالا پدری ازت دربیاورم که حظ بکنی! آقای آژان...

 

دو سه نفر میانجی پیدا شدند حاجی را به کنار کشیدند. در این بین سر و کله آژانی نمایان شد، مردم پس رفته حاجی آقا و زن چادر حاشیه سفید با دو سه نفر شاهد و میانجی به طرف نظمیه روانه شدند. در میان راه هر کدام

 

حرفهای خودشان را برای آژان تکرار کردند، مردم هم ریسه شده به دنبال آنها افتاده بودند تا ببینند آخرش کار به کجا می‌انجامد. حاجی خیس عرق، همدوش آژان از جلو مردم می‌گذشت و حالا مشکوک هم شده بود. درست نگاه کرد دید کفش سگک دار آن زن و جورابهایش با مال زن او فرق داشت. نشانی‌هایی هم که آن زن به آژان می‌داد همه درست بود، او زن مشهدی حسین صراف بود که می‌شناخت. پی برد که اشتباه کرده است. اما دیر فهمیده بود. حالا نمی‌دانست چه خواهد شد؟ تا اینکه رسیدند به نظمیه، مردم بیرون ماندند. حاجی و آن زن را آژان در اطاقی وارد کرد که دو نفر صاحب‌منصب آژان پشت میز نشسته بودند. آژان دست را به پیشانی گذاشته شرح گزارش را حکایت کرد و بعد خودش را به کنار کشید رفت در پایین اطاق ایستاد. رئیس رو کرد به حاجی:

 

-           اسم شما چیست؟

 

-           آقا ما خانه زادیم، کوچکیم، اسم بنده حاجی مراد، همه بازار مرا می‌شناسند.

 

-           چه کاره هستید؟

 

-           رزاز، در بازار دکان دارم، هر فرمایشی که داشته باشید اطاعت می‌کنم.

 

-           آیا درست است که شما نسبت به این خانم بی احترامی‌کرده اید و ایشان را در کوچه زده‌اید؟

 

-           چه عرض بکنم؟ بنده گمان می‌کردم که زن خودم است.

 

-           به کدام دلیل؟

 

-           حاشیه چادرش سفید است.

 

-           خیلی غریب است! مگر صدای زن خودتان را نمی‌شناسید؟

 

حاجی آهی کشید:

 

-           آخر شما که نمی‌دانید زن من چه آفتی است؟ زنم نوای همه جانوران را در می‌آورد، وقتی که از حمام می‌آید به صدای همه زنها حرف می‌زند. ادای همه را در می‌آورد. من گمان کردم می‌خواهد مرا گول بزند صدای خودش را عوض کرده.

 

آن زن: - چه فضولی‌ها. آقای آژان شما که شاهد هستید توی کوچه، روبروی صد کرور نفوس به من چک زد. حالا یک مرتبه موش مرده شد! چه فضولی‌ها! به خیالش شهر هرت است. اگر مشدی حسین بداند حقت را می‌گذارد کف دستت. با زن او؟ آقای رئیس.

 

رئیس:- خوب خانم با شما دیگر کاری نداریم، بفرمائید بیرون تا حساب حاجی آقا را برسیم.

 

حاجی:- والله غلط کردم، من نمی‌دانستم، اشتباهی گرفتم. آخر من روبروی مردم آبرو دارم.

 

رئیس چیزی نوشته داد به دست آژان، حاجی را بردند جلو میز دیگر، اسکناس‌ها را با دست لرزان شمرد، به عنوان جریمه روی میز گذاشت، بعد به همراهی آژان او را بردند جلو در نظمیه. مردم ردیف ایستاده بودند و در گوشی با هم پچ پچ می‌کردند. عبای زرد حاجی را از روی کولش برداشتند و یک نفر تازیانه به دست آمد کنار او ایستاد. حاجی از زور خجالت سرش را پایین انداخت و پنجاه تازیانه جلو مردم به او زدند ولی او خم به ابرویش نیامد، وقتی که تمام شد دستمال ابریشمی‌بزرگی از جیب درآورد عرق روی پیشانی خودش را پاک کرد، عبای زرد را برداشته روی دوش انداخت، گوشه آن به زمین کشیده می‌شد. سر به زیر روانه خانه شد و کوشش می‌کرد پایش را آهسته‌تر روی زمین بگذارد تا صدای غژ غژ کفش خودش را خفه بکند.

 

دو روز بعد حاجی زنش را طلاق داد!

 

آیرونی در داستان

 

نویسنده توانسته است با نام‌گذاری آیرونیک داستان (حاجی مراد) مرجع سخن را پنهان و به طور ضمنی نفی کند. «حاجی مراد» به گونه‌ای دارای آیرونی لفظی (verbal irony) است. به بیان دیگر شخصیت حاجی مراد، نه حاجی است و نه در زندگی به مراد خویش رسیده است. گویی این نام‌گذاری برای گریز از شفاف‌گویی است. آنچه آیرونی‌دار بودن لقب «حاجی» را تقویت می‌کند، توضیحاتی است که نویسنده در خلال داستان ارایه می‌کند. در واقع لقب حاجی لقبی است که به همراه دیگر دارایی عمو به او به ارث رسیده است. حال آنکه خواننده به خوبی می‌داند که لقب قابلیت به ارث بردن را ندارد.: «اتفاقاً عموی او مرد و چون عمویش در بازار معروف به حاجی بود این لقب هم با دکان به او ارث رسیده بود...» و حتی از زبان همسر او لقب حاجی دروغی به او داده می‌شود: «برو برو، حاجی دروغی! تو حاجی هستی؟ ...»

 

از سوی دیگر او از نامیده شدن به این لقب دروغین احساس غرور و افتخار می‌کند: «... یک اهمیت مخصوصی به لغت حاجی می‌گذاشت. به خودش می‌بالید و با لبخند بزرگ‌منشی جواب سلام می‌گرفت.... در صورتی که خودش می‌دانست که به مکه نرفته بود...» این موقعیت خلاف واقع

 

به خوبی مولود موقعیتی آیرونیک و طنزآمیز است. برگسون (Bergson) می‌گوید: هر جا کسی وانمود کند عددی است ما خنده‌مان می‌گیرد.» (موکه،1389: 53)

 

از سوی دیگر تناقض آیرونیک دیگری در زمان معرفی حاجی مراد به آژان دیده می‌شود: «آقا، ما خانه زادیم، کوچکیم، اسم بنده حاجی مراد، همه بازار مرا می‌شناسند.»

 

از سوی دیگر نام مراد نیز بر این شخصیت که دست‌کم در زندگی خانوادگی خود دستخوش نامرادی‌هاست، خالی از آیرونی نیست: «... دو سال می‌گذشت که حاجی زن گرفته بود ولی از طرف زن خوشبخت نبود ...» «چیزی که بیشتر حاجی را بدخلق کرده بود این بود که هنوز بچه پیدا نکرده بود...».

 

کفش‌های نوی حاجی مراد نیز در وضعیتی آیرونیک قرار می‌گیرد. در ابتدای داستان وقتی او با تبختر در بازار راه می‌رود، صدای غژغژ کفش‌ها به گوش مخاطب می‌رسد و گویی این اعلام وجودی است برای حاجی. اما در انجام داستان حاجی سرخورده و شرمگین است و تلاش می‌کند جلوی صدا دادن کفش‌هایش را بگیرد.

 

تصویری که هدایت از ساعاتی از زندگی حاجی مراد و همسرش پیش چشم خواننده تصویر می‌کند، خلاف تصورات خواننده از یک زندگی زناشویی بسامان است: «...به یادش افتاد حالا باید برود به خانه باز اول کشمکش، یکی او بگوید و دو تا زنش جواب بدهد و آخرش به کتک کاری منجر بشود. بعد شام بخورند و به هم چشم غره بروند، بعد از آن هم بخوابند..»

 

در میانه داستان حاجی مراد با زنی هم‌شکل همسرش روبرو می‌شود. توصیفات ابتدایی نویسنده همگی در تقویت این ظنّ حاجی مراد است: «آری این زن او بود...» یا «زنش یک نشان مخصوصی داشت که در میان هزار تا زن، حاجی به آسانی زن خودش را پیدا می‌کرد، این زن او بود...جای تردید نبود...» یا: «مردم شاهد باشید این زنیکه را فردا طلاق می‌دهم، چند وقت بود که شک داشتم، هی خودداری می‌کردم دندان روی جگر می‌گذاشتم اما حالا دیگر کارد به استخوان رسیده آهای مردم شاهد باشید زن من نانجیب شده...» حتی وقتی حاجی مراد او را صدا می‌زند، زن رویش را برمی‌گرداند و ابتدا خواننده با حاجی مراد همراه می‌شود و زن را همسر حاجی می‌پندارد اما ناگهان در پیچشی آیرونیک، خواننده درمی‌یابد که این زن نه زن حاجی مراد که زن مشدی حسین صراف است. نویسنده در پی آن است با خلق این موقعیت خلاف انتظار خواننده، به بیان هنری و موشکافانه اختلاف و جدایی عاطفی و در نتیجه عدم شناخت این زن و شوهر اشاره کند از همین روی است که در انتهای داستان خواننده با غافلگیری تمام با جدایی حاجی مراد از همسرش روبرو می‌شود.

 

شناخت حاجی مراد از همسرش نیز ناقص، مضحک و دارای آیرونی است؛ شخصیتی ساده لوح و سطحی نگر که دارای شناختی سطحی از همسر خود است و همسرش را تنها از کفش سگک‌دار، جوراب‌ها و حاشیه چادر سفیدش می‌شناسد! نکته جالب توجه دیگر اینکه زن شاکی همسر مشهدی حسین صراف، خواستگار سابق همسر حاجی مراد است. مردی که زن حاجی مدام او را مانند چماق بر سر حاجی می‌کوبد. اکنون هم قضیه رسوایی حاجی، جریمه دادن و شلاق خوردنش در ملا عام به مشهدی حسین صراف گره می‌خورد و آیرونی دیگری خلق می‌شود.

 

از سوی دیگر می‌توان گفت که نویسنده نگاهی به وضعیت افراطی حجاب در جامعه و پوشیدگی غیر معمول زنان دارد و همچنین مساله تعصب مذهبی که منجر به مجازات یک مرد آبرومند به خاطر سهو و اشتباه صورت گرفته توسط او می‌شود. عبای زرد نیز آیرونی جالبی دارد. عبا که متعلق به حوزه مذهب است، در این موقعیت کارکردی ندارد و حاجی مراد با وجود ریش حنابسته و عبایش (که نمودار هیات افراد مذهبی است) در خیابان فحاشی می‌کند و شلاق می‌خورد. ضمن اینکه او آبرویی نیز برای همسرش قایل نیست و در حضور مردم او را نانجیب خطاب می‌کند و همه اینها مغایر با دین و مذهب است. این مساله تعصب مذهبی را درباره وصیت پدر حاجی مراد هم شاهدیم. اینکه مادر باید همه چیز را به پول تبدیل کند و با خانواده‌اش به کربلا برود و مجاور شود، خود بار طنز دارد. خصوصاً بی‌پول شدن و افتادن به گدایی مادر و خواهر حاجی. همچنین اینکه حاجی مراد مادر و خواهرش را در کربلا رها می‌کند و به تنهایی به ایران بازمی‌گردد خود نوعی آیرونی دارد. هرچند در داستان دلیل این کار گفته نشده و راوی صرفاً اشاره می‌کند که حاجی چند باری پی‌جوی آنها می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت ساختار داستان حاجی مراد ساختاری آیرونیک است و بار طنز بالایی دارد که می‌توان در کلیت داستان آن را پی گرفت. اين ساختار آيرونيك را می‌توان در ديگر داستان‌های هدايت نيز ديد.

 

منابع

 

موکه، داگلاس کالین (1389)، آیرونی، ترجمه حسن افشار، تهران: نشر مرکز

 

هدایت، صادق (1336)، زنده به گور، تهران: انتشارات جاویدان

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-right:0mm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0mm; line-height:120%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:FA;} table.MsoTableProfessional {mso-style-name:"Table Professional"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; border:solid black 1.0pt; mso-border-alt:solid black .75pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.75pt solid black; mso-border-insidev:.75pt solid black; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.MsoTableProfessionalFirstRow {mso-style-name:"Table Professional"; mso-table-condition:first-row; mso-style-noshow:yes; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-pattern:solid black; mso-tstyle-diagonal-down:none; mso-tstyle-diagonal-up:none; color:windowtext; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Table Grid"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; text-indent:18.0pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:EN-US;} table.MsoTableLightListAccent1 {mso-style-name:"Light List - Accent 1"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; border:solid #5B9BD5 1.0pt; mso-border-themecolor:accent1; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} table.MsoTableLightListAccent1FirstRow {mso-style-name:"Light List - Accent 1"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#5B9BD5; mso-tstyle-shading-themecolor:accent1; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; color:white; mso-themecolor:background1; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightListAccent1LastRow {mso-style-name:"Light List - Accent 1"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:2.25pt double #5B9BD5; mso-tstyle-border-top-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-left-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-bottom-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-right-themecolor:accent1; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightListAccent1FirstCol {mso-style-name:"Light List - Accent 1"; mso-table-condition:first-column; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightListAccent1LastCol {mso-style-name:"Light List - Accent 1"; mso-table-condition:last-column; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightListAccent1OddColumn {mso-style-name:"Light List - Accent 1"; mso-table-condition:odd-column; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-top-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-left-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-bottom-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-right-themecolor:accent1;} table.MsoTableLightListAccent1OddRow {mso-style-name:"Light List - Accent 1"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-top-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-left-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-bottom-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-right-themecolor:accent1;} table.MsoTableMediumShading1Accent3 {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; border:solid #B3CC82 1.0pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:1.0pt solid #B3CC82; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.MsoTableMediumShading1Accent3FirstRow {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#9BBB59; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #B3CC82; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #B3CC82; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #B3CC82; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #B3CC82; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; color:white; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableMediumShading1Accent3LastRow {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:2.25pt double #B3CC82; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #B3CC82; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #B3CC82; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #B3CC82; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableMediumShading1Accent3FirstCol {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-table-condition:first-column; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableMediumShading1Accent3LastCol {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-table-condition:last-column; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableMediumShading1Accent3OddColumn {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-table-condition:odd-column; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#E6EED5;} table.MsoTableMediumShading1Accent3OddRow {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#E6EED5; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none;} table.MsoTableMediumShading1Accent3EvenRow {mso-style-name:"Medium Shading 1 - Accent 3"; mso-table-condition:even-row; mso-style-priority:63; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none;} table.MsoTableLightGridAccent6 {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; border:solid #F79646 1.0pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:1.0pt solid #F79646; mso-border-insidev:1.0pt solid #F79646; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.MsoTableLightGridAccent6FirstRow {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-bottom:2.25pt solid #F79646; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:1.0pt solid #F79646; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; font-family:"B Nazanin"; mso-ascii-font-family:"B Nazanin"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:"B Nazanin"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightGridAccent6LastRow {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:2.25pt double #F79646; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:1.0pt solid #F79646; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; font-family:"B Nazanin"; mso-ascii-font-family:"B Nazanin"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:"B Nazanin"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightGridAccent6FirstCol {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-table-condition:first-column; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; font-family:"B Nazanin"; mso-ascii-font-family:"B Nazanin"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:"B Nazanin"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightGridAccent6LastCol {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-table-condition:last-column; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #F79646; font-family:"B Nazanin"; mso-ascii-font-family:"B Nazanin"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:"B Nazanin"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.MsoTableLightGridAccent6OddColumn {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-table-condition:odd-column; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#FDE4D0; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #F79646;} table.MsoTableLightGridAccent6OddRow {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#FDE4D0; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-insidev:1.0pt solid #F79646;} table.MsoTableLightGridAccent6EvenRow {mso-style-name:"Light Grid - Accent 6"; mso-table-condition:even-row; mso-style-priority:62; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #F79646; mso-tstyle-border-insidev:1.0pt solid #F79646;} table.TableGrid1 {mso-style-name:"Table Grid1"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid2 {mso-style-name:"Table Grid2"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid3 {mso-style-name:"Table Grid3"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; text-indent:18.0pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:EN-US;} table.TableGrid11 {mso-style-name:"Table Grid11"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid21 {mso-style-name:"Table Grid21"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.GridTable21 {mso-style-name:"Grid Table 21"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; border-top:solid #666666 1.0pt; border-left:none; border-bottom:solid #666666 1.0pt; border-right:none; mso-border-top-alt:solid #666666 .25pt; mso-border-bottom-alt:solid #666666 .25pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.25pt solid #666666; mso-border-insidev:.25pt solid #666666; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.GridTable21FirstRow {mso-style-name:"Grid Table 21"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-border-top:cell-none; mso-tstyle-border-bottom:1.5pt solid #666666; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable21LastRow {mso-style-name:"Grid Table 21"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-border-top:.75pt double #666666; mso-tstyle-border-bottom:cell-none; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable21FirstCol {mso-style-name:"Grid Table 21"; mso-table-condition:first-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable21LastCol {mso-style-name:"Grid Table 21"; mso-table-condition:last-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable21OddColumn {mso-style-name:"Grid Table 21"; mso-table-condition:odd-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#CCCCCC;} table.GridTable21OddRow {mso-style-name:"Grid Table 21"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#CCCCCC;} table.TableGrid4 {mso-style-name:"Table Grid4"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid5 {mso-style-name:"Table Grid5"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} table.TableGrid12 {mso-style-name:"Table Grid12"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid22 {mso-style-name:"Table Grid22"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid31 {mso-style-name:"Table Grid31"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; text-indent:18.0pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:EN-US;} table.TableGrid111 {mso-style-name:"Table Grid111"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid211 {mso-style-name:"Table Grid211"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial;} table.GridTable211 {mso-style-name:"Grid Table 211"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; border-top:solid #666666 1.0pt; border-left:none; border-bottom:solid #666666 1.0pt; border-right:none; mso-border-top-alt:solid #666666 .25pt; mso-border-bottom-alt:solid #666666 .25pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.25pt solid #666666; mso-border-insidev:.25pt solid #666666; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.GridTable211FirstRow {mso-style-name:"Grid Table 211"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-border-top:cell-none; mso-tstyle-border-bottom:1.5pt solid #666666; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable211LastRow {mso-style-name:"Grid Table 211"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-border-top:.75pt double #666666; mso-tstyle-border-bottom:cell-none; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable211FirstCol {mso-style-name:"Grid Table 211"; mso-table-condition:first-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable211LastCol {mso-style-name:"Grid Table 211"; mso-table-condition:last-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable211OddColumn {mso-style-name:"Grid Table 211"; mso-table-condition:odd-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#CCCCCC;} table.GridTable211OddRow {mso-style-name:"Grid Table 211"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#CCCCCC;} table.TableGrid41 {mso-style-name:"Table Grid41"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:39; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableProfessional1 {mso-style-name:"Table Professional1"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; border:solid black 1.0pt; mso-border-alt:solid black .75pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.75pt solid black; mso-border-insidev:.75pt solid black; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableProfessional1FirstRow {mso-style-name:"Table Professional1"; mso-table-condition:first-row; mso-style-noshow:yes; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-pattern:solid black; mso-tstyle-diagonal-down:none; mso-tstyle-diagonal-up:none; color:windowtext; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.LightList-Accent11 {mso-style-name:"Light List - Accent 11"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; border:solid #5B9BD5 1.0pt; mso-border-themecolor:accent1; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} table.LightList-Accent11FirstRow {mso-style-name:"Light List - Accent 11"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#5B9BD5; mso-tstyle-shading-themecolor:accent1; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; color:white; mso-themecolor:background1; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.LightList-Accent11LastRow {mso-style-name:"Light List - Accent 11"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:2.25pt double #5B9BD5; mso-tstyle-border-top-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-left-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-bottom-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-right-themecolor:accent1; mso-para-margin-top:0mm; mso-para-margin-bottom:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; line-height:normal; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.LightList-Accent11FirstCol {mso-style-name:"Light List - Accent 11"; mso-table-condition:first-column; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.LightList-Accent11LastCol {mso-style-name:"Light List - Accent 11"; mso-table-condition:last-column; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.LightList-Accent11OddColumn {mso-style-name:"Light List - Accent 11"; mso-table-condition:odd-column; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-top-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-left-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-bottom-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-right-themecolor:accent1;} table.LightList-Accent11OddRow {mso-style-name:"Light List - Accent 11"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:61; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-border-top:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-top-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-left:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-left-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-bottom:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-bottom-themecolor:accent1; mso-tstyle-border-right:1.0pt solid #5B9BD5; mso-tstyle-border-right-themecolor:accent1;} table.Calendar1 {mso-style-name:"Calendar 1"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:Arial; mso-ansi-language:FY; mso-fareast-language:FY; mso-bidi-language:EN-US;} table.Calendar1FirstRow {mso-style-name:"Calendar 1"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-tstyle-vert-align:bottom; mso-para-margin-top:auto; mso-para-margin-bottom:auto; line-height:normal; word-break:normal; font-size:22.0pt; mso-ansi-font-size:22.0pt; mso-bidi-font-size:22.0pt; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.Calendar1LastRow {mso-style-name:"Calendar 1"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-tstyle-border-top:cell-none; mso-tstyle-border-left:cell-none; mso-tstyle-border-bottom:cell-none; mso-tstyle-border-right:cell-none; mso-tstyle-diagonal-down:cell-none; mso-tstyle-diagonal-up:cell-none; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none;} table.Calendar1OddRow {mso-style-name:"Calendar 1"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-tstyle-border-top:cell-none; mso-tstyle-border-left:cell-none; mso-tstyle-border-bottom:cell-none; mso-tstyle-border-right:cell-none; mso-tstyle-diagonal-down:cell-none; mso-tstyle-diagonal-up:cell-none; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none;} table.Calendar1EvenRow {mso-style-name:"Calendar 1"; mso-table-condition:even-row; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-tstyle-border-top:3.0pt solid black; mso-tstyle-border-left:cell-none; mso-tstyle-border-bottom:3.0pt solid black; mso-tstyle-border-right:cell-none; mso-tstyle-diagonal-down:cell-none; mso-tstyle-diagonal-up:cell-none; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none;} table.TableGrid6 {mso-style-name:"Table Grid6"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} table.TableGrid7 {mso-style-name:"Table Grid7"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} table.TableGrid8 {mso-style-name:"Table Grid8"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} table.TableGrid9 {mso-style-name:"Table Grid9"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid black 1.0pt; mso-border-alt:solid black .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid black; mso-border-insidev:.5pt solid black; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial; mso-ansi-language:FY; mso-fareast-language:FY;} table.TableGrid61 {mso-style-name:"Table Grid61"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid71 {mso-style-name:"Table Grid71"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.5pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial;} table.TableGrid10 {mso-style-name:"Table Grid10"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; text-indent:18.0pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:EN-US;} table.TableGrid13 {mso-style-name:"Table Grid13"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:FA;} table.TableGrid23 {mso-style-name:"Table Grid23"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:FA;} table.TableGrid32 {mso-style-name:"Table Grid32"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; text-indent:18.0pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:EN-US;} table.TableGrid112 {mso-style-name:"Table Grid112"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:FA;} table.TableGrid212 {mso-style-name:"Table Grid212"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Georgia","serif"; mso-fareast-font-family:Georgia; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:FA;} table.GridTable212 {mso-style-name:"Grid Table 212"; mso-tstyle-rowband-size:1; mso-tstyle-colband-size:1; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; border-top:solid #666666 1.0pt; border-left:none; border-bottom:solid #666666 1.0pt; border-right:none; mso-border-top-alt:solid #666666 .25pt; mso-border-bottom-alt:solid #666666 .25pt; mso-padding-alt:0mm 5.4pt 0mm 5.4pt; mso-border-insideh:.25pt solid #666666; mso-border-insidev:.25pt solid #666666; mso-para-margin:0mm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-language:FA;} table.GridTable212FirstRow {mso-style-name:"Grid Table 212"; mso-table-condition:first-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-border-top:cell-none; mso-tstyle-border-bottom:1.5pt solid #666666; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable212LastRow {mso-style-name:"Grid Table 212"; mso-table-condition:last-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:white; mso-tstyle-border-top:.75pt double #666666; mso-tstyle-border-bottom:cell-none; mso-tstyle-border-insideh:cell-none; mso-tstyle-border-insidev:cell-none; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable212FirstCol {mso-style-name:"Grid Table 212"; mso-table-condition:first-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable212LastCol {mso-style-name:"Grid Table 212"; mso-table-condition:last-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-ansi-font-weight:bold; mso-bidi-font-weight:bold;} table.GridTable212OddColumn {mso-style-name:"Grid Table 212"; mso-table-condition:odd-column; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#CCCCCC;} table.GridTable212OddRow {mso-style-name:"Grid Table 212"; mso-table-condition:odd-row; mso-style-priority:47; mso-style-unhide:no; mso-tstyle-shading:#CCCCCC;}